Inlägg från: MissJenny84 |Visa alla inlägg
  • MissJenny84

Fikabricka?

Hej!
    Ni som snittats, har ni fått någon fika bricka efteråt? ni vet den berömda med mackor, rosa/blå servetter, flagga och lite pommac? Vid mitt senaste kejsarsnitt fick vi ingen bricka och jag blev lite besviken efteråt, som om vi inte blev uppvaktade ordentligt. Är det bara jag som är larvig? Eller tycker du precis som jag att alla borde få den och få fira den nya bebisen tillsammans då man kommit upp på BB-avdelningen och fått lite lugn och ro?

• Svar på tråden Fikabricka?
  • MissJenny84

Straw2008: För det första tycker jag att du har ingen rätt att använda den "tonen" som du har. Tex "prata med din man om du har någon". Självklart har jag en man, sedan 7år tillbaka! Och jag undrade bara om fikabrickan för att JAG, PERSONLIGEN tycker att det är en väldigt mysig sak! Att du får kassar fulla med räkmackor eller vad det nu var är lixom inte min smak! Varför måste folk hela tiden hålla på att skriva en massa elaka kommentarer och dylikt? Fattar inte du att VISSA kanske tycker att det ÄR viktigt? Jag blir nästan förbannad. Låt oss få skriva/tycka/känna vad vi vill, utan att någon blir stött. 

• MissJenny84
    La Lola skrev 2011-10-11 16:37:36 följande:
    Nä, jag fick ingen (snittad med Alma).
    Sörjde detta länge o avsaknaden av den brickan förstärkte min känsla av att jag var värdelös som inte kunde föda normalt....som om jag inte var värd att bli firad.

Så för mig är du inte det minsta larvig!
    Tack La Lola {#emotions_dlg.flower}
  • MissJenny84
    Koppkaka skrev 2011-10-12 11:36:31 följande:
    Och ni som inte fattar grejen med brickan, det är inte själva grejen att få äta mackor. Utan det är det att man får en mysig, intim stund med sin nya lilla familj och får fira! Sen att den är jäkligt omtalad och berömd, och man sen blir snuvad på denna stund är det som svider. Mackorna i sig var väl egentligen skitsamma.
    Det var detta jag ville komma fram till! Bra skrivet Mium {#emotions_dlg.flower}
  • MissJenny84
    Koppkaka skrev 2011-10-12 11:41:16 följande:
    Lugn och ro på BB-avdelningen?
    Tss, kanske formulerade mig lite fel Glad
    Du förstår säkert Flört
Svar på tråden Fikabricka?