Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Fikabricka?

Blev akutsnittad och fick ingen bricka. Det jag fick var ett glas vatten efter uppvaket, yay.. Sambon fick ingenting såvitt jag minns. Inte fick vi heller sätta någon blå nål på tavlan heller, så det känns faktiskt lite som att man glöms bort om man blir snittad.

Om det blir akutsnitt tycker jag faktiskt att man borde vara noga med sånt där på ett extra sätt, eftersom man ofta är lite chockad efter vad som hänt också. Andra dagen på BB fick jag ingen mat förrän vid typ halv sex på kvällen pga att dom ANTOG att min sambo hade hämtat det åt mig. Bara det att han var inte där hela dagen pga att vi har en hund också som behövde tillsyn. Tack för den liksom. Men då såg sköterskan rätt skamsen ut faktiskt..

Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Koppkaka

Och ni som inte fattar grejen med brickan, det är inte själva grejen att få äta mackor. Utan det är det att man får en mysig, intim stund med sin nya lilla familj och får fira! Sen att den är jäkligt omtalad och berömd, och man sen blir snuvad på denna stund är det som svider. Mackorna i sig var väl egentligen skitsamma.

• Koppkaka
    MissJenny84 skrev 2011-10-11 16:35:27 följande:
    Hej!
    Ni som snittats, har ni fått någon fika bricka efteråt? ni vet den berömda med mackor, rosa/blå servetter, flagga och lite pommac? Vid mitt senaste kejsarsnitt fick vi ingen bricka och jag blev lite besviken efteråt, som om vi inte blev uppvaktade ordentligt. Är det bara jag som är larvig? Eller tycker du precis som jag att alla borde få den och få fira den nya bebisen tillsammans då man kommit upp på BB-avdelningen och fått lite lugn och ro?
    Lugn och ro på BB-avdelningen?
  • Koppkaka
    straw2008 skrev 2011-10-12 12:47:28 följande:
    Om du sett vad jag skrivit så skulle du se att jag absolut inte är avundsjuk, visste ju int eens om att detta fenomen existerade ?

Min man kom rusandes med överfulla matpåsar o bricka full med räkmackor !!
    Menar du att din man spenderade tid med att handla lyxmat som räkmacka, när ni hade en sån fin, ny liten bebis att titta på? Hur kunde han ta sig tid att göra något sånt banalt?! Hade ni inte mysigt utan mat?

Det resonemanget är ungefär lika vettigt som ditt, att man absolut inte får känna sig besviken över något så fånigt som en fikabricka. Sen förstår jag verkligen inte hur du kan ha så fruktansvärt svårt att förstå att det inte handlar om smörgåsarna.
  • Koppkaka
    k girl skrev 2011-10-12 12:41:20 följande:
    Vi hade det jättemysigt. Min man var med mig på BB hela tiden vi var där, sex dagar. Vi hade eget rum och det var vi + en tjej som var där för hotande förtidsbörd + ett annat par som hade tv inne på rummet och aldrig visade sig ute i korridorerna + en postop-patient som behövde vara kvar några dagar över helgen (ordinarie avdelning stängde nämligen).
    Högst ovanligt fenomen gällande BB dock kan jag ju säga. :P Vi hade också eget rum pga snittet, men jag har ALDRIG känt mig så trött någonsin som på BB, det var en lättnad att få åka hem. Även om inte vår son skrek så hördes alla andra bebisar, och det var fullt på avdelningen.
    straw2008 skrev 2011-10-12 12:46:02 följande:
    Varken jag eller någon jag känner har hört talas om detta fenomen ?

Du blir absolut inte snuvad på det, varför kunde inte din man hämta fika o släcka ljuset lite i rummet ?
    Tala för dig själv. Hur kan du veta att ingen annan du känner har hört talas om besvikelse över att man inte fått fikabrickan, eller att man känt sig bortglömd?

Varför ska min sambo springa och tjata efter  fikabrickan när alla andra får den utan tjat? Han var lika trött, omtumlad och skadad som jag efter snittet. Så jo, vi blev snuvade på det, precis som många andra blivit. Särskilt dom som blivit snittade verkar det som.
Svar på tråden Fikabricka?