• Daphne85

Päronessens till päronmousse?

Var på ÖoB här om dagen och där har dom massa olika essenser. Jag brukar göra Willimastårtor med päronmousse men det är svårt att få tag i just päronessens. Jag köpte 2 olika essenser. En som man mixar i drinkar. Den heter Essens Päron Vodka (Mixerman) men den luktar ju vodka :S Det kan man väl inte ha i päronmousse som ska vara i en tårta? Jag köpte också Läskessens Päron. Det är koncentrat för att blanda saft. Det borde ju vara bättre. Ni som gjort päronmousse... vad för essens använder ni och vart köper ni den?

• Svar på tråden Päronessens till päronmousse?
  • Daphne85
    Tinkerbelle skrev 2011-10-11 20:28:14 följande:
    Jag köper alla mina esencer hos Stockholms Essens och Eter, eller bara Essencefabriken www.essencefabriken.se/  Mycket stort och bra sortiment.

De har en jättebra päronessence och mankan  beställa via internet om man inte har vägarna förbi Wallingatan
    Jo, jag har tittat på den hemsidan förut men man måste handla för minst 250 kr för att få beställa och det känns lite onödigt när jag bara behöver Päronessens till grädde. Men jag ska prova med den essensen jag köpte på ÖoB (läskessens). Den luktar väldigt mycket päron så det ska nog funka.
  • marjub

Borgebykryddgård har jag för mig att det heter smakar verkligen päron...

• La Linda

men dem har webbshop också =) moussen finns under ingredienser sen mousse...

Svar på tråden Päronessens till päronmousse?