• pseudonym1

Öga i nacken... Fult eller snyggt tror ni? Och vad skulle ni tro att den har för betydelse?

Är "oskuld" inom tatueringar men har känt att jag skulle vilja göra en ett tag nu...
    Är dock lite ombytlig av mig och vet att jag skulle tröttna efter ett tag om jag såg den själv så jag funderar på att sätta en i nacken som typ syns om man har uppsatt hår (har långt hår)...
    Känns lite sexigt o kunna visa den när man vill och jag behöver inte själv tröttna då jag inte ser den...

Så jag funderar på ett motiv med ett öga (hur det ska se ut vet jag inte riktigt än) i nacken som typ symboliserar helt enkelt "ögon i nacken".
    Jag har varit med om en del skit och det sista som hände var att mitt x (pappan till mina barn) brände mig ordentligt och jag har väl blivit lite cynisk pga det... Så för mig skulle den betyda att jag har ögon i nacken, dvs jag är inte längre naiv och "på min vakt"... Lite tråkig beskrivning är jag medveten om men så känner jag o det skulle vara min symbolik i det hela...

Vad tror ni rent estetiskt med ett snyggt öga precis i nacken?
    Och vad skulle ni tänka/tro att den har för innebörd?

• Svar på tråden Öga i nacken... Fult eller snyggt tror ni? Och vad skulle ni tro att den har för betydelse?
  • Bibbidi

1) Nej det är inte så snyggt. Jag tycker tatueringar ska gå att dölja helt och hållet. Så fort man sätter upp håret i en tofs eller har det kortklippt så syns det, och det är just sådant jag inte tycker om.

2) Skulle nog få intrycket av att det är en person som inte kan lita på människor. Lite som du skriver, men är det verkligen ett intryck man vill ge folk?

3) Du har inga tatueringar sedan tidigare, är inte då en tatuering av den kalibern ett lite stort kliv?

4) Men det är trots allt ditt beslut, gör som du vill. MEN gå till en duktig tatuerare och titta hela tiden med en spegel medan han gör den! Du vill inte ha en ful tatuering (likt fisken i en annan tråd) som syns sedan resten av livet.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • pseudonym1
    Bibbidi skrev 2011-10-11 19:47:47 följande:
    1) Nej det är inte så snyggt. Jag tycker tatueringar ska gå att dölja helt och hållet. Så fort man sätter upp håret i en tofs eller har det kortklippt så syns det, och det är just sådant jag inte tycker om.

2) Skulle nog få intrycket av att det är en person som inte kan lita på människor. Lite som du skriver, men är det verkligen ett intryck man vill ge folk?

3) Du har inga tatueringar sedan tidigare, är inte då en tatuering av den kalibern ett lite stort kliv?

4) Men det är trots allt ditt beslut, gör som du vill. MEN gå till en duktig tatuerare och titta hela tiden med en spegel medan han gör den! Du vill inte ha en ful tatuering (likt fisken i en annan tråd) som syns sedan resten av livet.
    Tack för dina synpunkter!! Jag vill verkligen känna efter och inte göra ngt förhastat så jag kommer att fundera på den!
    Lite därför jag kollar här oxå för o höra andras åsikter
    På ett sätt så vill jag inte ge det intrycket men på ett annat sätt så står jag för det och det känns bra (svårt o förklara). Men jag e fortfarande sårad o bitter och ska därför INTE göra det nu i affekt!
  • Bibbidi
    pseudonym1 skrev 2011-10-11 19:50:37 följande:
    Tack för dina synpunkter!! Jag vill verkligen känna efter och inte göra ngt förhastat så jag kommer att fundera på den!
    Lite därför jag kollar här oxå för o höra andras åsikter
    På ett sätt så vill jag inte ge det intrycket men på ett annat sätt så står jag för det och det känns bra (svårt o förklara). Men jag e fortfarande sårad o bitter och ska därför INTE göra det nu i affekt!
    Det är klokt! Man ska absolut inte tatuera in någonting medan man fortfarande mår så. Glad
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • pseudonym1
    Bibbidi skrev 2011-10-11 19:52:11 följande:
    Det är klokt! Man ska absolut inte tatuera in någonting medan man fortfarande mår så. Glad
    Nä! Eller har ålderskris (fyller 35 nästa år)
  • pseudonym1
    Linda1976 skrev 2011-10-11 19:57:14 följande:
    Kanske ett sådant här sv.wikipedia.org/wiki/Horus%C3%B6gat
    Ett vanligt öga skulle bara se smaklöst ut
    Tack, det va snyggt! Är ju trevligt om det har en innebörd/betydelse (förutom min ngt cyniska)!
    Ja, ett vanligt öga skulle nog se typ kallt ut...
Svar på tråden Öga i nacken... Fult eller snyggt tror ni? Och vad skulle ni tro att den har för betydelse?