Orättvist! Varför hela tiden jag?
Detta kan var lite svårt att förklara.Min sambo och jag har vart tillsammans i 5 år. Jag kämpar hela tiden med min vikt, ger upp godis, god mat. Har skit jobbigt med mina kläder som jag inte trivs i pga hur jag ser ut. Slutade röka när jag blev gravid. Jag försöker ändra vår livsstil med nyttigare mat, och mer motion. Mest för våra barns skull, som jag tycker ska få växa upp i ett hälsosamt hem. Men jag tappar allt gång på gång.
Igår kväll blev jag jätte ledsen, jag var godissugen, röksugen och hungrig. Jag skällde på min sambo att han har aldrig försökt göra nåt åt dessa vanor, ok ger upp godiset . Men annars äter han så mycket han vill, snusar nästan en dosa om dagen, dricker säkert 10koppar kaffe varje dag.
Jag menade på att varför ska hela tiden jag göra uppoffringar och ha det jobbbigt. Varför kan han inte tex dra ner på snuset eller kaffet eller sluta helt som jag fick göra med rökningen... Eller kunna hjälpa till med att skriva veckoschema med maten för en gångs skull!
Till slut sa han att jag kankse känner så här för att jag är svartsjuk..på honom.
Jag blev skit arg å sov på soffan. Kanske att jag är svartsjuk, var bara jobbigt att höra.