emeliearo skrev 2011-10-12 09:52:16 följande:
Tex: Jag har problem med min vikt och mycket komplex över min kropp. Jag å min sambo kan ibland äta godis å skit flera gånger i veckan(alltid efter barnen gått å lagt sig) Framför tvn. Nu har jag bett om att vi lägger ner de, för jag vill inte se ut så här längre. Sen är det väl egentligen jag som vill att barnen ska ha rikitigt lagad mat å inte pommes å korv varje dag ''typ''. om min sambo där skulle få välja skulle väl han laga sån mat varje dag:/. Men som sagt jag som fössöker ändra m.m
å de me rökningen, jag skulle aldrig röka framför mina barn, varför snusa?
Vill att vi ska vara en hälsosam familj, även min sambo har fyllt i att han vill det. Men känns som att han kanske inte ha menat det. Hur gör jag då.. e de fel å vilja vara hälsosam å försöka få med familjen? Ska jag å min sambo leva på olika sätt, funkar de i längden?
Min man är diabetiker, och det innebär att vi inte alltid lever likadant. Det är i och för sig jag som lagar maten och jag lagar hälsosam mat, men vill jag äta godis eller dricka läsk som inte är sockerfri så
gör jag det. På samma sätt kan han dricka en öl trots att jag är gravid.
Om din man tycker att du är för överviktig och klagar på din vikt, då skulle jag också ställa krav på att han lade om sin kosthållning. Men som vuxen människa måste man ju ta ansvar för sitt eget liv också. Om du vill att dina barn ska ha riktig lagad mat, så kanske du ska laga maten?