• Konvaljen

Vill du vara med i tidningen mama?

Hej!
    Jag ska skriva en artikel i tidningen mama om graviditet och förlossning och söker korta berättelser från mammor som varit med om något av följande:

Innan graviditet
    - testat ägglossningen med stickor eller kanske flytningar

Graviditet
    - Haft mycket blödningar under graviditeten
    - Märkt stor förändring i underlivet
    - Haft småblödningar / färgade flytningar och varit orolig

Efter graviditet
    - spruckit väldigt mycket
    - Inte spruckit särskilt mycket alls

Skicka ett meddelande till mig så berättar jag mer!

• Svar på tråden Vill du vara med i tidningen mama?
  • Diii

Hej , jag kan tänka mig vara med. Du kan maila mig på FL

• yocee

Jag kan vara med, testade ÄL med stickor innan båda mina graviditeter, sprack inte alls. Hade dock inga blödningar under grav. Har en tvååring o är gravid i v26 nu.

• Oklok

Synd att mina graviditeter är raka motsatsen från det som nämndes, snabb, smidiga, hann knappt tänka innan barnen var ute.

Ska iaf bli spännande läsning!

• MammaAmy

Hej , skulle gärna kunna tänka mig att vara med..
    i den delen om att " Inte spruckit särskilt mycket alls" 
    ( trebarns-mamma) =) 

• Smulpaj

Kan tänka mig att vara med... haft blödningar under graviditeten.

★Michaela 940914★Daniel & William 960609★Emma 020119★Angelina 050809★Isabelle 110713
  • Trizza

Jag testade med stickor vid ÄL.... Är gravid nu men har inte haft blödningar och kommer inte spricka eftersom det blir snitt. Är gärna med i Mama.

• Claudia gbg

Jag har haft svart för att bli gravid, haft/har blödningar under graviditet, sprack som en solfjäder under förlossningen. flera misslyckade ivf och även tva lyckade. Ett missfall. Var ända helnöjd med förlossningen och hoppas ro denna graviditet i land!

Ja, varför inte vara med i MAMA?

• Taleah

Jag skulle jätte gärna vilja vara med.
    Har inte haft nått av de men under nästan hela min gravitet var jag orolig att pappan till mitt barn inte skulle hinna till förlossningen pga att vi väntade på hans uppehållstillstånd. Fick gå igenom väldigt mycket men till slut kom han en vecka innan min prinsessa kom till världen. 

Skulle vara kul om du hörde av dig.
    Mvh Jennifer 

• Li79

Jag är gärna med!! Två barn, första graviditeten med blödningar. Även haft ett mf och ett ma.

• Konvaljen

Hej!
    Stort tack för allt intresse av att vara med i artikeln. Nu är den färdig, men jag spar tråden eftersom jag kommer att skriva fler artiklar i tidningen och gärna vill ha med mammor.

Vänliga hälsningar
    Emma

• amisej

Haft 3 missfall. Fick träffa en överläkare där massa tester togs. När allt visades vara ok med mig i min man fick vi vara med i en studie. Under min 4-de graviditet har jag ätit placebo tabletter.
    Ännu är studien inte färdig så det blir spännande vad dessa tabletter innehöll och om dom verkligen hjälpte oss att få barn denna gången.

Graviditeten i sig var hur bra som helst.
    Kände mig inte ens gravid förutom den stora magen som stack ut.
    Sammanlagt fick vi gå på 6-7 UL och ta massa tester.
    Förlossningen gick bra smidigt och snabbt.
    Men efter bara 2 timmar i världen mådde vår som inte så bra med bara 23% syre.
    På neo fick vi vara i 3 veckor.

Hade gärna velat vara med i eran tidning och berätta lite mer detaljerat om våran långaaaa resa och hur vi har det idag..
    Med vänlig hälsning, Amme

Svar på tråden Vill du vara med i tidningen mama?