• Tjolinti

Problem med min Labrador

Jag har världens finaste Labbe här hemma. Han är snart två och för några månader sedan var han världens duktigaste hund. 

Jag är ingen amatör gällande hundar. Jag visste precis vad jag ville när jag fick honom. Han gick alltid lös, vi gick på lydnadskurser. Han var alltid bland dom bästa. Han kom alltid på inkallning, struntade i andra hundar osv osv. Dröm hunden helt enkelt. Nu,,, mardröm. Han kommer typ 10% av gångerna jag kallar, resten är lite så kommer när jag luktat klart mer eller mindre. Och nu har han börjat springa halvvägs fram till andra hundar och skälla på dom. Inte aggressivt utan mer nervös/rädd. Ägarna till de andra hundarna undrar säkert va i helvete. Jag ber så klart alltid om ursäkt. Men det är pinsamt. Jag vill ogärna börja ha koppel på nu för då känns det som allt man arbetat för bara går åt helvete.  :S  Men det känns också som jag e på väg att ge upp. Jag har en liten till här hemma nu på 9 veckor som också tar min tid. Kändes kanske som fel tidpunkt att skaffa en valp på. Men tidsmässigt i mitt liv passade det bäst att ha en valp nu när jag läser skola på distans. 

Jag skulle gärna behöva lite råd och uppmuntrande ord :D 

• Svar på tråden Problem med min Labrador
  • Emsbli

Kan vara att han protesterar mot lillen, eller känner att han inte får uppmärksamhet, eller något liknande. :( 

• Landslide

Hur gammal är hunden?

• Tjolinti

Han är två år snart... 

Beror inte på den lille för han har hållt på i en två månaders tid nu :S  

• Emsbli
    Tjolinti skrev 2011-10-12 15:28:19 följande:
    Han är två år snart... 

Beror inte på den lille för han har hållt på i en två månaders tid nu :S  
    hm ja då kan man undra. :( 
  • Landslide