Jag är så arg!!
ArgHej! Jag är en artonåring tjej, tog studenten i somras och har nu tre olika jobb för att spara ihop för att kunna resa efter jul, jag och min kompis har planerat att åka till Australien i ett halvår för att kunna vara hemma tills september för att då kunna börja plugga. Efter den beskrivningen borde jag vara själaglad att få vara fri från skolan och bestämma vad jag själv vill. Men jag är bara så arg. Jag är irriterad på ALLT och ALLA. Jag känner mig som en kokade kastrull där det hela tiden är på väg att koka över. Jag är så arg för minsta lilla hela tiden, känner mig utsatt för alla och att alla är emot bara mig!
Jag har försökt fundera över varför jag är så himla arg hela tiden. Jag kom fram till att sommaren måste vara en del av det eftersom hela denna sommaren var verkligen skitjobbig rent ut sagt.
Jag gick direkt från studenten till att börja jobba på McDoanald's varje dag nästan. Min familj åkte till landstället och jag fick vara ensam hemma i stan flera veckor med bara kompisarna. Detta skulle vara en tonårings dröm att få vara ensam hemma flera veckor själv, men det var skitjobbigt. Min bästa vän kom ut och sa att hon var kär i mig. Något som hon har sagt förut, men nu ville hon se om vi skulle göra något åt det, vilket jag gick med på. Jag visste varken ut eller in och var mycket förvirrad. Jag var mycket ledsen då. Det är denna kompisen som jag har planerat att åka utomlands med! Det är också henne som mycket av min ilska är riktad mot, jag är så arg på henne hela tiden.
Jag har nog egentligen inga riktiga känslor för henne, som jag känner nu, bara att vi har en väldigt djup vänskap. Jag har nu sagt att jag vill ha en paus och bara vara vänner. Men fortfarande är jag så arg på henne. Räcker med att hon säger en sak på fel sätt eller i fel tonläge för att jag ska bi jätteirriterad på henne. Jag är arg på min familj, på jobbet, på allt!! Jag vet att jag måste ändra mig och att världen inte är emot mig! Men varför är jag så arg hela tiden?? Jag vet inte vad jag ska göra? är jag arg för att jag inte vill åka utomlands eller för att min kompis är kär i mig och jag inte är det i henne?