Jag är så arg!!
Hej!
Du skall inte ändra dig utan förstå varför du är så arg. Dina känslor kan du inte ta bort, det löser inte problemet. Om du trycker bort dina känslor kommer du inte heller att må bra. Det jag tänker på som kan vara en anledning till din ilska (och kanske ledsnad under ytan) är att du blev lämnad ensam i stan av din familj i somras. Kanske du kände dig sviken och övergiven? Du kan också vara arg över att din vän blivit kär i dig vilket äventyrar er resa till Australien som du sett fram emot. Dina planer kanske därmed behöver ändras vilket är jättejobbigt. Du och din kompis skulle behöva prata om er relation och hur den påverkar er resa.
Sen tänker jag också på att det inte är lätt att sluta skolan och bli vuxen. Man längtar efter det men det är också förenat med att ta mycket ansvar för sig själv. Man både vill och inte vill. Var glad över din ilska för den talar om för dig att det finns anledningar till att du känner som du gör. Om du har någon vuxen som du känner förtroende för kan det vara bra för dig att prata med någon som har livserfarenhet och kan hjälpa dig att förstå dina känslor och reaktioner. Lycka till!
Gerd