• Anonym (Känner skam)

Han har inte lust, jag känner skam

Min sambo och jag har alltid haft ett bra sexliv.
    Nu på senare har han liksom tappat lusten eller hur man nu kan tolka det.
    Han orkar helt enkelt inte bara sådär spontant utan det gick en period då jag frågade honom rakt ut, ska vi ha se, om ja så hade vi det, inget förspel och mys bara pang på. Om nej, nä då blev de inget.
    Nu har det gått till den punkten att jag frågar inte. Om det kommer ett tillfälle då jag kan trigga upp honom, få blir det de tillfälliet.

Dock har jag böjat tröttna. Jag behöver sex för jag har stor sexlust och detta vet han om.
    Jag behöver tillfredställelse. Jag får göra det själv, ofta och jag får använda det jag har...Sambon har köpt dildosar osv....Är det normalt förässten? Att han gör det?
    Men, nu har det kommit sig att jag vill ha mer! Nu kommer skammen, jag har börjat kolla på porr...Och jag blir kåt av det...Och det fixar ju fram lite lust och sen fortsätter jag någonannan stans. Hur tabu är det egetnligen att jag kollar på porr?       

• Svar på tråden Han har inte lust, jag känner skam
  • Lykkorus

Jag tror det är lika vanligt att kvinnor kollar på porr som att män gör det, men vi kvinnor vågar inte erkänna det för att det är tabu. Gör det som känns bra för dig!

• jonte02

Jag tycker inte det är konstigt att killar/män köper dildos till sina tjejer/kvinnor, men om jag köper en sexleksak gör jag det för att krydda till sexlivet inte för att underlätta för partnern som har högre sexlust.

Helt normalt att hitta andra sätt att bli upphetsad på såsom porr om inte partnern finns till hands oavsett kön. Tycker inte man behöver känna någon skam för det. Jag personligen tycker det är bra mkt trevligare att onanera till porr än över handfatet på toa.

Cheers!

• Anonym (Känner skam)

Aha då är det normalt ändå. Det var ju skönt att höra.

Kolla på porr med honom tror jag inte direkt går. 
    Jag har skämtpratat om att vi ska göra det men hans ord "löjligt om man kan få riktigt istället"
    så, jag tolkade det som att om han kan få riktigt varför kolla?
    Dessutom är jag "alltid" lätt på om han vill men för mig är det tvärt om...Jag gör mer själv än med honom liksom...

Går ibland 2-3 veckor mellan han och jag gör det. Har tyvärr frågat honom om han är gay. Svaret blev : Hahaha, nä fan, då hade jag varit med en kille, inte dig.        

Så. Hur får man en kille att få mer sexlust....  

• Trust me
    Anonym (Känner skam) skrev 2011-10-13 00:43:07 följande:
    Hur tabu är det egetnligen att jag kollar på porr?       
    Inte alls. Välkommen till år 2011.
    Let me corrupt you
  • FelisConcolor

överraska  honom :)
    försök få en kväll för bara er, laga en god middag med tända ljus, ta en varm skön dusch el bad med tända ljus som belysning, ge honom massage både rygg o bröst men speciellt vid låren o uppåt, tänder han inte till så vet jag inte vad du ska göra bortsett från att prata med honom o försöka få honom att förstå hur du känner dig men samtidigt vara öppen för vad han har att säga, kanske har han det stressigt el kanske ha blivit osäker på ngnting som kanske tynger honom, man vet inte förän man har försökt :)
    ibland kan man få smyga in lite uppvaktning i vardagen, smeka hans stjärt när han går förbi, ge komplimanger, killar vill ha även sånt som vi uppskattar så himla mycket :)

lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Känner skam)
    FelisConcolor skrev 2011-10-13 14:11:53 följande:

överraska  honom :)
    försök få en kväll för bara er, laga en god middag med tända ljus, ta en varm skön dusch el bad med tända ljus som belysning, ge honom massage både rygg o bröst men speciellt vid låren o uppåt, tänder han inte till så vet jag inte vad du ska göra bortsett från att prata med honom o försöka få honom att förstå hur du känner dig men samtidigt vara öppen för vad han har att säga, kanske har han det stressigt el kanske ha blivit osäker på ngnting som kanske tynger honom, man vet inte förän man har försökt :)
    ibland kan man få smyga in lite uppvaktning i vardagen, smeka hans stjärt när han går förbi, ge komplimanger, killar vill ha även sånt som vi uppskattar så himla mycket :)

lycka till {#emotions_dlg.flower}

Haha detta har jag gjort. X antal gånger dock.
    God middag och tända ljus, oftast låter det "men älskling jag har ju ätit på jobb" så det blir soppa in allt i kylen och hoppas på att han tar med det till jobb nästa dag, vilket blir väldigt sällan. Så jag har slutat med spontana middagar utan det blir ringa; ska jag laga mat? Ja eller nej....Romatiskt...Noway

Duscha gör vi lite då och då. Oftast krävs det en enorm inbjudan för han kan ju missa något på tv.....
    Någon inbjudan av honom kommer väldigt sällan.

Han blir kåt när man smeker lår och ja hela honom men det är liksom inte så lätt, oftast när jag gör det låter det "jag är trött idag" liksom jag har gett upp på det stadiet. Ibland låter han mig liksom gå hela vägen till att jag börjar knäppa upp brallorna på han och då helt plötsligt blir han trött?       

Jag har pratat med honom och talat om att jag känner mig bortstött av hans beteende och då blir det bra men sen är det tillbaka på samma visa igen. Jag har pratat med honom om han har något som tynger honom och ddå är det att han har nytt jobb (sen två månader tillbaka) och att han är lite, "ny" och det tar på krfterna.
    Men när han pratar med andra är hans nya jobb så soft. Han har inget att göra osv går och frågar chefen vad han ska göra nu för han är klar med sitt. Liksom får extra jobb och tar på sig nya saker....  

Uppvakta i vardagen gör jag en hel del. Mest för att han ska känna att uppskattningen ligger där. Men det känns som om det bara är jag som drar till med dem sakena. 

Jag har funderat på om han har tröttnat och jag har även frågat honom och hans svar är nej.
    Men hur vet man verkligen om det är sant ?  
  • FelisConcolor

tycker verkligen synd om dig då du verkligen har gjort allt o det bara hjälper en kort stund el inte alls...jag hade själv börjat fundera på om han har tröttnat på mig el om han har ngn annan som hellre hade varit med...testa att resa iväg ett tag, har du ngn släkting som du kan hälsa på? ibland kan man helt enkelt behöva få sakna varandra lite :)

har tyvärr inte så många bra råd att geRynkar på näsan

• Anonym (Känner skam)

Jag tycker också jag gjort allt faktikst. Men jag blev faktiskt så trött på det en gång så jag tog mina hot i handling, om att lämna honom. Så jg tog mitt pick och pack och drog helt enkelt. Tog med mig djuret också. Åkte iväg til mina föräldrars stuga i 2 dagar. Stängde av mobilen och bara var. 

Ringde sen till mina föräldrar och frågade läget osv och skulle komma och hälsa på.
    Åkte hem till dom och dom berätade att han kommit dit helt hysterisk efter jag lämnade honom och stor gråtit.
    Även ringt till hans föräldrar och frågat om jag var där. Rngt till alla mina vänner och frågat om dom vet något. 
    Så tillslut ringde jag honom och sa at jag var hos mina föräldrar och han ville prata med mig och ville att jag kom hem. Så jag åkte hem med ord om att jag inte komma sova över hemma hos oss (vår lägenhet) han bönade och bad och bad om ursäkt hade fixat ALLT som jag tjatat på honom om (sätta upp lampor i taket, fixa sladdarna på golvet) osv Han verkligen bönade och bad osv så jag sa att jag bor i stugan ett tag så får vi se. Två veckor senare flyttade jag hem igen.

Saken är att han visar så mycket när man verkligen ställer honom mot väggen!!
    Men det kan man ju inte behöva göra.

• FelisConcolor

men testa att resa dit igen men inte för att lämna honom utan för att få lite egen tid, inte att du aldrig tänker komma tillbaka...kanske han känner sig tryggare o istället för att få ångest över att du tänker lämna honom kanske han börjar att sakna dig istället :) el sexvägra helt enkelt:) att när han vill så kan du köra med huvudvärk..ibland kan man behöva få smaka på sin egen medicin ( inget jag riktigt rekomenderar dock)...el om du kan tänka dig en tredjepart som du får välja själv, fast han kanske inte vill det heller... blir svårt det härGlad är så nära på att gå över gränsen men det är inte snällt att lura i ngn ett blått piller, så det är ju uteslutet dock så finns det ju läkemedel för dem som har låg sexualdrift, kanske han kan tänka sig att prova sånt?

Svar på tråden Han har inte lust, jag känner skam