FelisConcolor skrev 2011-10-13 14:11:53 följande:
överraska honom :)
försök få en kväll för bara er, laga en god middag med tända ljus, ta en varm skön dusch el bad med tända ljus som belysning, ge honom massage både rygg o bröst men speciellt vid låren o uppåt, tänder han inte till så vet jag inte vad du ska göra bortsett från att prata med honom o försöka få honom att förstå hur du känner dig men samtidigt vara öppen för vad han har att säga, kanske har han det stressigt el kanske ha blivit osäker på ngnting som kanske tynger honom, man vet inte förän man har försökt :)
ibland kan man få smyga in lite uppvaktning i vardagen, smeka hans stjärt när han går förbi, ge komplimanger, killar vill ha även sånt som vi uppskattar så himla mycket :)
lycka till 
Haha detta har jag gjort. X antal gånger dock.
God middag och tända ljus, oftast låter det "men älskling jag har ju ätit på jobb" så det blir soppa in allt i kylen och hoppas på att han tar med det till jobb nästa dag, vilket blir väldigt sällan. Så jag har slutat med spontana middagar utan det blir ringa; ska jag laga mat? Ja eller nej....Romatiskt...Noway
Duscha gör vi lite då och då. Oftast krävs det en enorm inbjudan för han kan ju missa något på tv.....
Någon inbjudan av honom kommer väldigt sällan.
Han blir kåt när man smeker lår och ja hela honom men det är liksom inte så lätt, oftast när jag gör det låter det "jag är trött idag" liksom jag har gett upp på det stadiet. Ibland låter han mig liksom gå hela vägen till att jag börjar knäppa upp brallorna på han och då helt plötsligt blir han trött?
Jag har pratat med honom och talat om att jag känner mig bortstött av hans beteende och då blir det bra men sen är det tillbaka på samma visa igen. Jag har pratat med honom om han har något som tynger honom och ddå är det att han har nytt jobb (sen två månader tillbaka) och att han är lite, "ny" och det tar på krfterna.
Men när han pratar med andra är hans nya jobb så soft. Han har inget att göra osv går och frågar chefen vad han ska göra nu för han är klar med sitt. Liksom får extra jobb och tar på sig nya saker....
Uppvakta i vardagen gör jag en hel del. Mest för att han ska känna att uppskattningen ligger där. Men det känns som om det bara är jag som drar till med dem sakena.
Jag har funderat på om han har tröttnat och jag har även frågat honom och hans svar är nej.
Men hur vet man verkligen om det är sant ?