• Iam

Alltid bortprioriterad som bonusförälder

#18 #19 och #21 tar verkligen upp saker som du TS behöver tänka på. 

På samma sätt som hon valt en man med barn, har du valt en kvinna utan.
    Det är på DITT ansvar att se till att ni blir en familj, om det är vad du vill. Du är nämligen den enda som har den makten att klara det och det är ett hårt jobb.

Sen en sak som jag reagerade på i ditt senaste inlägg.
    Du skriver att hon tycker det är jobbigt att ni inte kan ha en konversation vid middagsbordet utan att barnen avbryter och att du anser att hon måste förstå att barn avbryter och du då måste prata med dom.
    Varför?
    Barn måste väl kunna lära sig att vänta på sin tur och inte avbryta andra mitt i en konversation?
    Det är väl inte så svårt för dig att säga "NN, du får vänta lite för nu pratar XX och pappa, så fort vi är klara så får du säga vad du vill säga"

Sen det där med att prata i lekparken. Det är väl inte svårare än att du puttar och pratar med henne samtidigt?

Det känns som att ni båda skapar problemen genom att inte vilja hitta lösningar.
    Du vill lägga ALL din tid på barnen när dom är där, vilket är förståeligt. Men om du nu väljer att ta in en annan människa i ditt liv så måste ju du även lära dig att agera som om ni är en familj och inkludera din tjej.
    Nu är det mycket möjligt att jag är helt ute och cyklar, men jag tar det av egen erfarenhet. Så är det inte så så är det bara att bortse ifrån.
    Men min sambo var väldigt tydlig med att han inte ville ha familjen AB, han ville inte att relationerna i familjen skulle handla om bara barnen. För det var anledningen till att det inte höll med barnens mamma. Dom struntade i man/kvinna relationen och blev enbart föräldrar. All tid och all energi lades på barnen.
    Är det kanske det du gör?
    Lägger all energi och tid på barnen och glömmer att du har en kvinna/man relation som även den behöver tid och engagemang?
    Barn mår inte dåligt av att se kärlek, tvärtom. Det får dom att känna sig trygga. Så länge kärleken räcker åt alla. 

Det är ingen lätt sits du satt dig i. Men om ni kör med rak kommunikation och verkligen vill förstå varandra och ni verkligen älskar varandra så kan det bli hur bra som helst!! Det krävs bara lite mer jobb.  

Svar på tråden Alltid bortprioriterad som bonusförälder