Alltid bortprioriterad som bonusförälder
Är det bara jag som tycker att jämföra barnen med din kvinna är helt fel och du sätter ju en jämförelse mellan dem där! Jag tycker absolut att du ska försöka jobba bort det betéendet hos dej.
Sedan tycker jag att du ska ta ett seröst samtal med henne och innan fundera på hur du själv vill ha det. Berätta hur du vill ha det. Fråga henne hur hon vill ha det och möts på halva vägen. Jag tycker att du ska inkludera din tjej mer i planeringen, det är så att du valt att leva med en till vuxen och då har hon rätt att behandlas just som en till vuxen. Du kan inte själv planera din sommar, inte heller kan du själv planera helgerna. Hon ska inkluderas. Annars tror jag inte att du är redo för ett vuxen förhållande när du har barn och då är det orättvist mot henne att fortsätta.
Ett tips är att kommunicera och sedan att du tar initiativ till aktiviteter när barnen är borta och det bara är ni.
Hos oss har det fungerat jättebra, men min man har alltid nästan överdrivet inkluderat mej. Han tar mej inte förgiven och har förståelse om jag blir ledsen eller besviken precis som jag har för honom och barnen. Vi är alla i familjen värda lika mycket, kärlek är inget man ska tävla om i en familj den ska vara överflödig till alla.