Har dom rätt att göra så? Inkassobolag
Om ett företag vänder sig till inkasso för att få hjälp med en betalning, som i sin tur skickar ett inkassokrav. Om man då betalar detta inkassokrav innan dom skickar vidare det till kronofogden, så kan dom väll inte kräva en på mer pengar eller?
Jag har betalat mitt inkassokrav, men fick efter en tid brev från kronofogden med delgivningskvitto etc summan som skulle betalas var ursprungssumman+ kostnad för ombud och ansökningsavgift som uppstår i och med att inkassobolaget vänder sig till kronofogden.
Men hur kan dom vända sig dit när jag redan betalat?? Fick även brev från inkassobolaget då hade dom dragit av ursprungsbeloppet från fakturan. Och krävde att jag betalade ansökningsavgiften och ombudskostnaden.
Jag betalade inte den resterande summa eftersom den vart avskriven...Företaget jag från början fakturerades utav hade gjort fel och drog tillbaka ärendet från inkassobolaget. Och talade om att jag inte behövde betala, när jag kollade med inkassobolaget så var jag inte heller skyldiga dom något.
Men nu visar det sig att jag har betalnings utslag hos kronofogden motsvarande ombud och ansökningsavgift, med inkassobolaget som fordringsägare. dvs en prick... jag är helt förtvivlad, vad ska jag göra?