Inlägg från: Petronella01 |Visa alla inlägg
  • Petronella01

Tänk för sjutton längre än näsan räcker! Stackars barn!

SilverLadyG skrev 2011-10-13 19:42:03 följande:
    samma till dig "

Tänk för sjutton längre än näsan räcker! Stackars barn!"

När du ser ett barn som du inte känner, så antar du massa saker utan att ens veta varför barnet är klädd så. Du tar hastiga beslut eftersom du tror dig veta bättre än barnets mamma/pappa, vad vet du om orsaker till skrikande? Hur vet du att hon inte hade temp mätare i vagnen? Du gör massa antaganden men kan inte säga något säkert. Låt det vara, varför slösa sin kraft på hur andra föräldrar sköter sina barn? Har du inte tillräckligt med att göra på dagarna? Kanske dags för ett extra jobb som sysselsätter dig?

Känner du dig träffad?
  • Petronella01

Jag tycker man ofta ser det du nämner ts. Såg nyligen en liten krake som också skrek halsen av sig, och man såg hur ungen riktigt kokade. Tycker man, när barnet får tokspel, lätt kan stoppa in handen innanför kläderna och känna om det känns för varmt.

Tycker det faktiskt är samma på skolan, på förhösten täbker jag ofta att jag inte ska ta med en massa extrakläder, för ibland trugar de på ungarna att ta på sig allt som finns, vad det verkar. Man ska komma ihåg att barn, större barn alltså, rör sig på ett annat sätt än vad vi gör, och att de även har en annan blodcirkulation.

Får känslan ibland av att dagis- och fritidspersonal tvingar på ungarna kläder för att de själva fryser. 

Svar på tråden Tänk för sjutton längre än näsan räcker! Stackars barn!