Vilka ytterkläder ska din 4-6-åring ha i vinter??
Ja, vad ska era 4-6-åringar ha på sig i vinter??
Nämn gärna var ni köper kläderna med, alltså favoritmärken osv.. och varför de är det..
Ja, vad ska era 4-6-åringar ha på sig i vinter??
Nämn gärna var ni köper kläderna med, alltså favoritmärken osv.. och varför de är det..
Köpte tvådelat lindex fix. Tycker ytterkläder är så dyra så jag är tveksam att även köpa overall då båda mina grät varje dag förra året när de skulle klä på sig overallen. Själv tycker jag det är smidigt.
Sonen ska ha en Reima-overall.. Har alltid kört med Reima till han och kommer nog aldrig köra med något annat heller, för jag är så himla nöjd med Reima. På fötterna kommer han ha Kuoma-skor, enligt mig (och många skoaffärer) dom absolut bästa skorna för ett barn på vintern. På händerna har han Tornedalens vantar, supervarma, och på huvudet en mössa med päls invändigt från Wilma&Morris.
Ja, och så ullsockar och fleecekläder såklart.. när det är riktigt kallt :)
En har overall och en tvådelat från 8848 köpt på intersport. Vi var supernöjda förra säsongen. Viking på fötterna.
Mina tre. 4,4,5 kommer ha isbjörn of sweden tvådelat och reima overaller. Vinterskor har vi några olika, cirka tre par var. Bl.a. Sorel och Viking.
Bra begagnad Reima tec-overall köpt på loppis för 500 pix, dessutom ett tudelat ställ med snygg jacka från Kappahl samt ett par enklare täckbyxor. Jackan och byxorna är i första hand reserv, samt för färd till och från dagis då det är enklare att dra på jackan än hela overallen.
Tvådelat, jacka och termobyxor. Min dotter är 5,5 år!
Min 6-åring kommer att ha tvådelat från FIX. Han hade tvådelat förra året också, slutade med overall då, eftersom han ratade overallen vintern dessförrinnan.
3.5-åringen verkar fortfarande gilla overall, så hon har en från FIX. Sen har hon brorsans (den nästan oanvända) Everest-overall och även ett FIX tvådelat från honom. Så hon klarar sig!
Vi har köpt två overaller för att det känns varmare och skönt att slippa få in snö. Men vi kommer säkert ordna ett par täckbyxor med för valfrihetensskull.
Min 4,5 åring kommer ha en overall från Everest och vinterkängor från Ecco. Ecco har vi haft tidigare år och de är även "bäst i test" (Testfakta, Vi Föräldrar). Har även ett tvådelat set från Ullared som kommer användas mestadels hemma eller om man är ute och flänger och behöver kunna ta av sig antingen jackan eller byxorna.
har 2 overaller till min dotter på 5½ att leka i både på dagis och hemma, samt en vinterjacka att ha när man ska iväg nånstans. haft 2 delat set 2 år tidigare,men byxorna blev knappt använda eftersom det kommer in snö när de leker i snödrivorna. så overall är bäst,och enklast för barnen att ta på sig själva.
dottern valde overall själv, köpte från GNEIS, samt har kvar förra årets från Ullared som inte ens är sliten och som håller tätt.... ,annars har jag haft Ullareds, Bamse(lindex) och POP. Viking på fötterna!
Siri snart fem får en overall i år efter eget önskemål. (Hon hade tvådelat förra året och det fixar hon galant att ta på sig men hon är väl bekväm av sig) Didriksson om jag bara hittar en i rätt storlek.