• Emmetskruven

Unga föräldrar Karlstad?

Hej! Jag är en tvåbarnsmamma på 23 år. Har två små flickor, en som fyller två imorgon :) och en på 11 veckor.. Undrar om det finns fler unga mammor där ute i Karlstad som har lust att träffas lite då och då? :D

• Svar på tråden Unga föräldrar Karlstad?
  • Emmetskruven

Eller flera mammor med barn i ungefär samma åldrar?? Ingen? Gammal som ung, spelar ingen roll =D

• Forsman

Här finns en till! Jag har en son som blir 2 på söndag och en liten i magen :)

• Emmetskruven

Hej!!=) Grattis va roligt! =) När är den lilla beräknad? Vet du vilket kön det är? =)

• Forsman

Tack :) vi har vd 17 november så det är snart dags! Nej vi har ingen aning men jag känner på mig att det är en liten kille till :) får säga grattis till er lilla tjej också. Hur tycker du att det har funkat hitills med att ha två barn? Är lite nervös för hur det ska bli när den lill* kommer. Vart i Karlstad bor ni?

• Emmetskruven

Tacktack Glad Vad spännande, håller tummarna för er! Jag tycker att det har funkat jätte bra, klart mycket mer jobb nästan dubblet, inte så konstigt kanske eftersom man går från 1 till 2 =) Men jag hade hört många innan som sa att det var jätte jobbigt osv men jag tycker att allt gått mkt lättare än jag trodde sen har jag ju världens lugnaste bebis också iof vilket underlättar en hel del..

Men Alva min äldsta tjej har varit jätte snäll och pussas å kramas och sådär.. när dom är så små när dom får syskon glömmer dom bort så fort hur det var att vara ensam, gick på några dagar så det tror jag är ganska bra, blir inte så mkt avundsjuka då fast det är nog väldigt olika men tror äldre barn ofta blir mer avundsjuka då dom är mer medvetna...  Men förstår att du är nervös det var jag också speciellt mot slutet när allt känns så nära inpå. Men det kommer helt säkert gå jätte bra!

Vi har köpt en bostadsrätt på gruvlyckan, så har en trea här, lite trångt en det får gå Skrattande Var bor du någonstans? Hur länge ska du vara mammaledig med den lille?

• elingonzalez

Hej! :) Jag är 20 år och har en son på 7 månader, prick, idag faktiskt :) Vi bor på wåxnäs, hemvägen så det är inte långt ifrån dig, ser att du bor på gruvlyckan! Träffas gärna, klättrar på väggarna snart här hemma

Kram

• Emmetskruven

Hejsan! Va roligt då bor vi nästan grannar =) Vi kan väl försöka bestämma en dag då alla kan träffas så kan vi ta en promenad eller nått? :D Kramkram

• Forsman

Vad skönt att det har gått bra för din stora tjej att komma in i rollen som storasyster. Filip är väldigt intresserad av sina kompisars småsyskon så jag kan tänka mig att det kommer gå bra när bebisen kommer :)

Vi bor på Herrhagen nu men det blir förhoppningsvis flytt till en större lägenhet inom en snar framtid. Jag har tänkt att vara föräldraledig i ett år och sen ska min sambo vara hemma 4-5 månader. Förra gången var jag hemma lite kortare tid och jag kände då att det hade varit skönt om jag kunde varit hemma längre.

Hur länge planerar du att vara föräldraledig?

Jag följer gärna med på träff någon dag :) 

• Emmetskruven

Ja det är jätte härligt! Ja om han är intresserad av dom går det säkert superbra=D

Jag har också tänkt att va mammledig i ett år sen börja skolan och läsa till sjuksköterska, vet inte hur det är att läsa med två småbarn men hoppas, hoppas det ska gå bra!!

Ja det skulle vara jätte roligt=) Jag kan när som helst i princip.. När passar det bäst för er?=)

• Forsman

Vad roligt att läsa till sjuksköterska! Det var jag inne på lite när jag skulle börja läsa vidare. Jag läser till förskollärare och är inne på 5:e terminen och jag tycker det går riktigt bra att läsa med ett barn. Sen kanske det blir lite annorlunda när jag har två men jag tror ändå att det kommer gå jättebra. Det kommer säkert gå fungera bra för dig :) Nästa vecka kan jag nog träffas på fredag. Min Filip är lite förkyld nu så det beror lite på om han har hunnit piggna till men jag tror att det ska gå. Efter vecka 44 blir det lättare för mig att hänga med på träff för då har jag påbörjat min ledighet :)

• Emmetskruven

Ja det ska bli spännande!! Okej va roligt och va skönt att det går så bra =) Känns positivt att höra! Ja fredag funkar bra för mig det enda jag har då är Bm med det är ju på förmiddan.. Hur funkar det för dig Elin? (gissar på att du heter det iaf) :D

• 17år och mamma

Hej, Jag är en tjej på 16 år och undrar om det finns några mammor i karlstad i min ålder?:P 
    har en dotter på 9månader också:)
    Vore kul om ngn hörde av sig:P  

• mjess

är 21 och har 2 söner, en som snart är 3 och en som blir 2 månader imorn:) Bor lite utanför Karlstad :)

• Sofie 158

hej på er :)

jag väntar fortfarande på mitt första. Har BF imorgon, håller alla tummar och tår på att det ska sätta
    igång snart :)

klättrar dock på väggarna här hemma,  har varit sjukskriven i lite över 2 månader för bl a foglossning,
    så följer gärna med här :)

• SarahsMamma

Hej,

Jag bor i Karlstad. Är 23 mamma till Sarah på nästan 6 veckor. Skulle vara jätteroligt att träffa fler mammor i ungefär samma ålder =)

Bor på Frödingshöjd men tillbringar mycket av tiden på Wåxnäs

• Emmetskruven

Men du ÄR ju min kompis Linn!! =D Kul att du hitta min tråd, haha.. Och till alla som vill ses är det bara att föreslå datum! Jag ses gärna =)

• niwina

Hej hej. Jag hoppar gärna in här:) jag är 24 år och har 2 barn. En son som fyller 7 och en dotter som fyller 2 i mars:)

Svar på tråden Unga föräldrar Karlstad?