• bluejean

PANIK!HJÄLP!Pillade jag ut min trumhinna????????med tops!

Fan,fan,fan VARFÖR skulle jag pilla mig med tops för!!Det började blöda som fasen,kom alldeles för långt in.Inte blandat ut rent blod.Fick panik och ringde 1177.Gå till VC imorgon!Men jag fick panik för örat kändes blodfyllt så tog lite med topsen igen(FAN)Och fick först ut en seg blodkump sen kom det it en genomskinlig liten klump som var typ seg,som en mini,mini mjuk syltlök!!Är detta nån jävla hjänsubtstans(kan man nå hjärnan med tops?)Eller är det självaste trumhinnan.......åh gud min skapare,tror jag ska dö...............

Snälla nån lugna mig så jag får sova,snälla! 

• Svar på tråden PANIK!HJÄLP!Pillade jag ut min trumhinna????????med tops!
  • Björkman
    Madame Mom skrev 2011-10-14 03:33:14 följande:
    Du kan vara lugn..  det är INTE från hjärnan....
    Detta kan mycket väl vara en bit av hjärnan! Till skillnad från citatet här ovan....

Som överläkare vid Heidmanska institutet (pensionerad) rekomenderar jag at TS genast skall uppsöka akuten. Gärna psyk-akuten, de kan nämligen det här med hjärnor och hypokondri!
  • bluejean
    Björkman skrev 2011-10-14 03:39:38 följande:
    Detta kan mycket väl vara en bit av hjärnan! Till skillnad från citatet här ovan....

Som överläkare vid Heidmanska institutet (pensionerad) rekomenderar jag at TS genast skall uppsöka akuten. Gärna psyk-akuten, de kan nämligen det här med hjärnor och hypokondri!
    snälla,skoja inte
  • bluejean
    bluejean skrev 2011-10-14 03:30:36 följande:
    Fan,fan,fan VARFÖR skulle jag pilla mig med tops för!!Det började blöda som fasen,kom alldeles för långt in.Inte blandat ut rent blod.Fick panik och ringde 1177.Gå till VC imorgon!Men jag fick panik för örat kändes blodfyllt så tog lite med topsen igen(FAN)Och fick först ut en seg blodkump sen kom det it en genomskinlig liten klump som var typ seg,som en mini,mini mjuk syltlök!!Är detta nån jävla hjänsubtstans(kan man nå hjärnan med tops?)Eller är det självaste trumhinnan.......åh gud min skapare,tror jag ska dö...............

Snälla nån lugna mig så jag får sova,snälla! 
    Men helt ärligt,jag förstår att dte inte är från hjärnan,men kan man pilla ut sin trumhinna?
  • qenzo

Det är inte hjärnan och inte heller tror jag det är din trumhinna. Då hade du knappast varit orolig för sömnen utan helt enkelt inte kunnat sova pga en fruktansvärd smärta.
    Lägg dig du lugnt och sov och så går du och får örat kollat imorgon :) 

• bluejean
    qenzo skrev 2011-10-14 03:56:48 följande:
    Det är inte hjärnan och inte heller tror jag det är din trumhinna. Då hade du knappast varit orolig för sömnen utan helt enkelt inte kunnat sova pga en fruktansvärd smärta.
    Lägg dig du lugnt och sov och så går du och får örat kollat imorgon :) 

men jag kan inte sova,det gör inte ont men jag oroar mig...kan det varit en vaxpropp?men är de verkligen genomslinliga och sega? 
  • qenzo
    bluejean skrev 2011-10-14 03:54:58 följande:
    Men helt ärligt,jag förstår att dte inte är från hjärnan,men kan man pilla ut sin trumhinna?
    Inte pilla  ut, men spräcka. Och det gör fruktansvärt ont! Galet galet ont alltså! Som att slå svanskotan 20 tusen gånger :D
  • qenzo
    bluejean skrev 2011-10-14 04:02:40 följande:
    Vaxpropp kan det ha varit. Har du inte ont så kan jag nästan garantera att det inte är något fel på din trumhinna eller innerörat öht. Säger nästan eftersom det säkert finns människor som inte upplever smärta som vi andra :)
  • bluejean
    qenzo skrev 2011-10-14 04:08:03 följande:
    Inte pilla  ut, men spräcka. Och det gör fruktansvärt ont! Galet galet ont alltså! Som att slå svanskotan 20 tusen gånger :D
    men ååh jag läste i nåt forum att nån skrev att han fått ut en bit av trumhinnan..googlade bilder och det såg ut precis så som den jag fick ut...sorry om jag besvärar er med mina hypokondriska drag men 1177 kund einte ens svara på om man kommer åt hjärnan med tops liksom
  • listo

Googla fram en bild på hur hörselgången ser ut i genomskärning, så bör du i alla fall kunna släppa tanken på om det går att nå hjärnan med tops...

Svar på tråden PANIK!HJÄLP!Pillade jag ut min trumhinna????????med tops!