Turas ni om på nätterna???? LÅÅÅÅNGT
Har frågat det här 100 gånger känns det som och man får blandade svar. En del är jätte duktiga att dela på att gå upp om barnen vaknar på nätterna medans det allt för ofta verkar vara mamman som gör det.
Här hemma har detta blivit ett stort problem. Värst är att det är bara jag som tycker det är ett problem för sambon han bryr sig i stort sett inte.
Har en snart 3 åring och en blivande 1 åring och jag kan säga så här på dessa 3 år kan jag nog räkna på fingrarna hur många gånger det är sambon/pappan som har gått upp om det så gäller att göra välling eller byta blöja eller vad det nu är. Han har på sin höjd masat sig upp och lyft över sonen från sin säng till våran om han vaknat och varit ledsen men det har då tagit tid.
Han hävdar att han sover på nätterna eh ja det försöker jag med göra. Jag hade ett helt annat sovmönster innan vi fick barn men eftersom man nu har barn som är morgonpigga så har jag fått justera mig lite. Jag är morgon pigg men kvälls trött men det var jag inte förut men eftersom jag ständigt är den som får gå upp på nätterna är jag död vid 20,00 försöker vara uppe lite till för att få lite egentid.
Sambon han är både kvälls trött och morgon trött. Men jag fattar inte att det ska ta så lång tid för honom att vakna. Jag vet inte om jag vågar lämna honom själv med barnen en natt för det är inte säkert han vaknar. Det sa han själv sisst sonen och dottern var magssjuka jag ville att vi skulle dela upp barnen men han sa bara att det var nog inte så bra för det var inte säkert han vakna utan jag fick sova på madrass i vardagsrummet med två kräkande barn . Han blir sur när jag väcker honom och ber om hjälp, även om vi bestämmer att i kväll är det du som tar så är det alltid jag i alla fall för om det ska ta 45 minuter för honom att kunna öppna ögonen och vakna och så måste jag i alla fall tala om att han ska gå upp och göra mat åt lillan eller något då gör jag det själv.
Det här har börjat bli ohållbart. Han hävdar att det går inte att vänja sig jag säger jo. Han tycker jag är så grinig på mornarna och så sur och jag bara skakar på huvudet och säger om han anar hur mycket detta sliter på mig. Jag är inte glad länger jag tycker inget är kul jag är ofta själv med barnen.Jag ska börja jobba i januari. Han säger att jag är den som är mamma ledig ja visserligen men det betyder inte att han inte behöver hjälpa till med nätterna.
Det är som att det inte går in i huvudet på honom. Älskar honom men HATAR att han är så svår att väcka det förstör så mycket för man känner sig så ensam ...
Tips från andra med morgontrötta män.