• finaflickan

The brave don't live forever, but the cautious don't live at all!

That statement comes from an artist I like, I just realized I'm talking English :P.
    En Jamaican har sagt det, och det handlar inte om att jag idoliserar allt från det landet, det handlar om att, det är likadana värderingar jag har. Liksom, då jag växte upp var vi bara en liten grupp som tyckte samma saker, men det känns skönt att jag nu har hittat många som delar mina värderingar. Eftersom att ni inte gillar att tänka själva, ska jag här förklara vad frågan är.

Dom som är modiga, dör oftast för att dom riskerar saker, men dom som inte vågar, missar en stor del av livet. Jag har gått runt och tänkt på det länge, men inte direkt vetat hur jag skulle förklara det, men sen hörde jag Mavado säga det, så nu är det dags att säga någonting.

I Sverige finns det ju ett ordspråk som heter, friskt vågat hälften vunnet...
    Om jag hade "played it safe", (hur fasiken säger man det på Svenska? Men ni förstår det väl) hade jag inte träffat min man, eller dom underbara vännerna jag träffat. Jag hade inte fått en passion för någonting. Jag hade inte upplevt saker som gör mig lycklig, vet ni hur härligt det är att vara ute på kvällen/natten? Det är skönt att inte behöva vänta på någon annan (buss eller taxi), även om man hade haft körkort, tror jag att det är härligare att cykla. Man får träna kroppen, dvs din hjärna utlöser endorfiner, så du mår bättre...

Då du är kreativ och innovativ, mår du bättre..Att leva och göra vad alla andra gör, är så ***** tråkigt, vart finns spänningen? Vart finns lyckan över att ha klarat av något som alla andra också klarar av?
    Uzimi? (You see me)

Alltså är frågan, hur kan ni inte hålla med om det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-14 11:45
    Om jag hade: tagit det säkra före det osäkra, hade jag säkerligen försökt fly tristessen genom att dricka alkohol eller knarkat. Jag veresig dricker eller knarkar...

• Svar på tråden The brave don't live forever, but the cautious don't live at all!
  • finaflickan

Förmodligen håller folk med om att det är sant, men ni dricker ju ändå... Så ni borde vara medvetna om att folk hittar sin egen lycka på olika sätt... Därför borde ni också inse att man inte kan säga vad någon annan gör är fel...

• Aoife

Om man aldrig vågar att satsa så vinner man heller aldrig något. Tror också att det är bra att satsa så mycket som man vet att man klarar av att hantera om man förlorar.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • guinevere
    finaflickan skrev 2011-10-14 11:55:22 följande:
    Förmodligen håller folk med om att det är sant, men ni dricker ju ändå... Så ni borde vara medvetna om att folk hittar sin egen lycka på olika sätt... Därför borde ni också inse att man inte kan säga vad någon annan gör är fel...
    ihop med
    finaflickan skrev 2011-10-14 11:37:22 följande:
    Då du är kreativ och innovativ, mår du bättre..Att leva och göra vad alla andra gör, är så ***** tråkigt, vart finns spänningen? Vart finns lyckan över att ha klarat av något som alla andra också klarar av?
    Uzimi? (You see me)
    passar inte riktigt. Är du medveten om att folk hittar sin egen lycka på olika sätt? Vissa kanske trivs med att "leva och göra vad alla andra gör". Vem är då du att säga att "vad någon annan gör är fel"?
  • Genghis

Does that not depend on one's definition of life?

• Tonårsmamman1

Du pratar om modiga människor som lever och riskerar livet, och tar som exempel att cykla och vara ute på natten. Jag får inte ihop det.

• finaflickan
    FrökenUmami skrev 2011-10-14 11:59:50 följande:
    Om man aldrig vågar att satsa så vinner man heller aldrig något. Tror också att det är bra att satsa så mycket som man vet att man klarar av att hantera om man förlorar.
  • finaflickan
    guinevere skrev 2011-10-14 12:03:12 följande:
    ihop med
    finaflickan skrev 2011-10-14 11:37:22 följande:
    Uzimi? (You see me)
    passar inte riktigt. Är du medveten om att folk hittar sin egen lycka på olika sätt? Vissa kanske trivs med att "leva och göra vad alla andra gör". Vem är då du att säga att "vad någon annan gör är fel"?
    Vad är det som talar emot varandra i dom uttalandena? 

Precis, därför sa jag att  man inte kan säga vad någon annan gör är fel. Men jag argumenterade för att leva och ta risker osv, sen så frågade jag om ni inte höll med om dom sakerna jag sagt!

Dvs. tex. hur man  kan välja att åka ett fordon och inte gå/springa eller cykla... Liksom varför förklarar ingen hur dom kan bli lyckliga av att leva som alla andra gör osv.. Det var liksom min fråga...
  • finaflickan
    Genghis skrev 2011-10-14 12:06:04 följande:
    Does that not depend on one's definition of life?
    Säkert, men jag skulle göra, vad jag gör, även om jag själv förstår att det är farligt.

Liksom vad får människor att bete sig olika? 
  • finaflickan
    Tonårsmamman1 skrev 2011-10-14 12:57:46 följande:
    Du pratar om modiga människor som lever och riskerar livet, och tar som exempel att cykla och vara ute på natten. Jag får inte ihop det.
    Ja på natten är det mörkt ute, trafikanterna ser dig inte, du löper större risk att bli rånad osv.. Det var ett försök att beskriva hur man mår bättre då man gör som man vill :P...

Dom modiga gör också precis vad dom vill :P 
  • finaflickan

Rubriken är liksom, dom modiga lever inte för alltid, men fegisarna lever inte alls.
    Vad tycker människor om det uttalandet? 

Svar på tråden The brave don't live forever, but the cautious don't live at all!