• Anonym (Ragnhild)

Varför tror folk att Gud är emot homosexualitet?

Den bibliska grunden är ju ostadig som bara den.
    Så VARFÖR fokuserar de på nåt som inte handlar om den sortens homosexualitet vi har idag.
    Och varför förkastar de det som står i stycket innan som nåt som bara gällde då?

Och vad hände med bibelord som Störst av allt är kärleken (1 Kor 13:13) och Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget? (Matt 7:3)

Och vart tog det där om att Gud är domaren vägen?

Varför tror folk att Gud är emot homosexualitet?

• Svar på tråden Varför tror folk att Gud är emot homosexualitet?
  • Anonym (undrar också)

Jag ställer mig samma fråga.
    Varför väljer de att fokusera på något så oväsentligt när det viktigaste är att det handlar om kärlek mellan två individer.

• Anonym (Ragnhild)
    Anonym (undrar också) skrev 2011-10-14 12:47:12 följande:
    Jag ställer mig samma fråga.
    Varför väljer de att fokusera på något så oväsentligt när det viktigaste är att det handlar om kärlek mellan två individer.
    Ja precis. Som de inte har nåt med att göra direkt heller... =)
  • eliten

Läste just ett blogginlägg från en prälle i Strömstad om ämnet "Gud i Strömstad" heter bloggen..

• Anonym (Ragnhild)
    MattssonE skrev 2011-10-14 12:49:03 följande:
    Jag antar att denna fråga ställs till religiösa/troende människor eller?
    Tja. Det är ju oftast de som har åsikten att Gud är emot homosexualitet. Men du får gärna säga din åsikt oavsett religion =)
  • puss

för att det står i nån av mose bäckerna att manlig homosexualitet är orätt och det står i romarbrevet att kvinnlig homosexualitet är orätt.

kanske därför.

Ät min sidfot
  • MattssonE
    Anonym (Ragnhild) skrev 2011-10-14 12:50:35 följande:
    Tja. Det är ju oftast de som har åsikten att Gud är emot homosexualitet. Men du får gärna säga din åsikt oavsett religion =)
    Okej. Nej jag är faktiskt ateist, men anledningen till att jag fått för mig att  Gud är emot homosexuella är ju pga människorna som utövar t ex kristendomen som ligger mig närmst. Tror det blir så. När präster vägrar viga homosexuella etc så får väl vi som inte direkt är insatta i religion att Gud skulle vara anti-homosexuella. Om du förstår hur jag menar :)
  • MattssonE
    puss skrev 2011-10-14 12:58:39 följande:
    för att det står i nån av mose bäckerna att manlig homosexualitet är orätt och det står i romarbrevet att kvinnlig homosexualitet är orätt.

kanske därför.
    står det så i de exakta orden? För vad jag hört så är väl bibeln en tolkningsfråga, liksom koranen etc... Har du själv läst dessa?
  • puss
    MattssonE skrev 2011-10-14 13:01:39 följande:
    står det så i de exakta orden? För vad jag hört så är väl bibeln en tolkningsfråga, liksom koranen etc... Har du själv läst dessa?
    japps i have. men jag har ingen bibel här, dessvärre.
    jag snöade in på denna diskussine med en livets-ordare, som pekade ut exakt vart saker och ting står.
    jäkla kunnig människa, faktiskt.

dessutom har jag själv läst hela bibeln, från början till snipp snapp slut. det står faktiskt där.
    Ät min sidfot
  • puss

det står typ att "gud tog sin hand ifrån dem, och de gjorde vad orätt var, kvinnor låg med kvinnor." i romarbrevet.
    och i nån mosebok står det att den man som lgger med en man så som man ligger med en kvinna inte har tillträde till guds rike, eller blir förbannad eller nåt annat obussigt.

Ät min sidfot
Svar på tråden Varför tror folk att Gud är emot homosexualitet?