Psykiater i Göteborg
Jag behöver träffa en psykiater. Nu har jag bokat en men det kostar 1 000 kr för 50 minuter. Om det blir fler besök har jag inte råd.
Min läkare på VC skrev ut Sertralin men jag behöver bli utreda.
Jag behöver träffa en psykiater. Nu har jag bokat en men det kostar 1 000 kr för 50 minuter. Om det blir fler besök har jag inte råd.
Min läkare på VC skrev ut Sertralin men jag behöver bli utreda.
Är alla friska i Göteborg?
Min läkare på VC ringde och sa att hon inte kan remittera mig till en psykiater.
"Utredning, diagnostik och behandling erbjuds patienter med depressionstillstånd och andra affektiva tillstånd, panikångest, fobier, generaliserad ångest, stressrelaterade tillstånd, minnes- och koncentrationssvårigheter, posttraumatiska stressyndrom, krisreaktioner, sömnstörningar och ätstörningar."
"Du som patient kan söka oss direkt eller via remiss från Din vårdcentral."
Så nu funderar jag om jag ska avboka besöket eller inte hos psykiater eftersom det kostar 1000 kr. Kanske ska försöka med Sertralin ett tag till. Problemet är att jag håller på att ge upp min utbildning.
Här är det som jag har tänkt ta upp med läkaren:
Barn:
Svårt med kompisar;
Kände mig annorlunda och kände att människor inte kunde förstår mig!
Tonåring:
Vild;
Började många kurser/aktiviteter men avslutade aldrig ngt- tyckte att det inte var bra, tråkigt osv. Slutade högskolan efter tredje program!
Vuxen i Sverige:
Alltid jobb utan krav på utbildning
Sjukskrivningar; föräldraledigheten; vab; studieledigheter.
Ångest, deppig, panik och social fobi.
Orkar inte går ut i perioder och ibland är upp i varv.
Självmordstankar;
Dålig självförtroende;
Inte umgås med ngn.
Son med AS.
Stor sömn behov.
Alltid uttråkad; dålig koncentration; svårt att komma igång.
Då är min fråga, vad tror ni att jag har? Depression, bipolär eller bara lat?
Jag funderar på sjukskriva mig från skolan. Omtenta på måndag!
Så nu har jag varit hos psykiater. Han tycker att jag inte är deprimerad men däremot frustrerad pga. olika omständigheter. Han tycker att jag sover hela tiden för att fly verkligheten.
Så nu har jag varit hos psykiater. Han tycker att jag inte är deprimerad men däremot frustrerad pga. olika omständigheter. Han tycker att jag sover hela tiden för att fly verkligheten.
Puffar!