• Anonym (Carro)

Ni som gillar smisk, när kom intresset för det?

Jag och många andra tycker om att få smisk ibland, antingen i samband med sex, som bestraffning, eller annan anledning. Jag är mycket nyfiken när i tiden upptäckte ni detta och hur gick det till? Själv är jag övertygad om att det hänger samman med uppväxten då det hände ( inte så ofta men i alla fall..) att jag fick smisk på bara ändan över föräldrarnas knän men tror att de flesta har fått intresset och fixeringen vid smisk på annat sätt. Berätta!

• Svar på tråden Ni som gillar smisk, när kom intresset för det?
  • edonator
    Anonym (Carro) skrev 2011-10-14 14:43:25 följande:
    att jag fick smisk på bara ändan över föräldrarnas knän men tror att de flesta har fått intresset och fixeringen vid smisk på annat sätt. Berätta!
    Slog dina föräldrar dig? Förvånad

Jag tror iofs att det är fler kvinnor än män som gillar att bli smiskade. Förmodligen hänger det ihop med fysiologi, blodflöden och nervbanor hos kvinnor. Vi har ju olika könsorgan män och kvinnor.
  • Anonym (Carro)
    edonator skrev 2011-10-14 14:50:08 följande:
    Slog dina föräldrar dig? Förvånad

Jag tror iofs att det är fler kvinnor än män som gillar att bli smiskade. Förmodligen hänger det ihop med fysiologi, blodflöden och nervbanor hos kvinnor. Vi har ju olika könsorgan män och kvinnor.
    Ja det hände. Det gjorde mycket som var bra men detta satte sina spår. Är övertygad att mitt smiskintresse åtminstone delvis kommer därifrån. Framför allt intresset för smisk som 'bestraffning'. Som förspel eller del av sexakt håller jag med om att allt blodflöde som strömmar till de nedre regionerna förstärker sexet och känslorna men undergivenheten och viljan att känna klatcharna på skinkorna måste inte nödvändigtvisa hänga ihop.
  • edonator
    Anonym (Carro) skrev 2011-10-14 14:54:35 följande:
    Ja det hände. Det gjorde mycket som var bra men detta satte sina spår. Är övertygad att mitt smiskintresse åtminstone delvis kommer därifrån. Framför allt intresset för smisk som 'bestraffning'. Som förspel eller del av sexakt håller jag med om att allt blodflöde som strömmar till de nedre regionerna förstärker sexet och känslorna men undergivenheten och viljan att känna klatcharna på skinkorna måste inte nödvändigtvisa hänga ihop.
    Okej, jag har inget emot att vara lite dominant och smiskar gärna lite (eller en hel del) och det verkar ganska vanligt att tjejer gillar det. Och det beror som du säger säkert både på känslan att vara undergiven och att det förstärker sexet.
  • Stackmataj

Mitt intresse för att bli smiskas kom när jag blev tillsammans med min nuvarande. Det började försiktigt med klappar, som övergick i smisk, rejält med smisk så jag blir väldigt röd osv. Det blev mer och mer. Vi båda älskade de. Nu har vi varit öppna och nyfikna och det har visat sig att jag älskar att bli dominerad genom slag, förnedring mm, och min sambo älskar att dominera :) Jag har aldrig fått stryk som barn eller varit med om något trauma som kan förklara varför jag älskar att bli dominerad :)

• lykantrophona

Jag hade inget intresse av smisk innan jag träffade min nuvarande, och även nu bara i samband med sex. Smisk som endast bestraffning eller förodmjukning tilltalar mig inte riktigt. Redan innan tyckte jag om andra sorters smärta iofs, men jag tror det handlar om ärftlighet. Min mor är aktiv i bdsm-kretsar.

• Johnbysto

Har sett bdsm-filer på nätet och gillar INTE...en tjej riktigt skriker och gråter....inte min stil..förstår inte njutningen när man slår någon så man blöder.

• lykantrophona
    Johnbysto skrev 2011-10-15 23:40:40 följande:
     Har sett bdsm-filer på nätet och gillar INTE...en tjej riktigt skriker och gråter....inte min stil..förstår inte njutningen när man slår någon så man blöder.
    Fast vad har det med tråden att göra?

Det vanliga är inte att det blöder, inte heller att den som tar emot smärta "skriker och gråter". Vi pratar om "vanligt" smisk här, tror jag. Då brukar det bli röda märken just då, möjligtvis blåmärken efteråt.

Själv tycker jag om bdsm. Inte alla sorters bdsm (vem gör det?). Men jag kan tycka att lite smärta förhöjer njutningen. Aktiverar nervceller eller något, vad vet jag?
  • Johnbysto
    lykantrophona skrev 2011-10-15 23:50:06 följande:
    Fast vad har det med tråden att göra?

Det vanliga är inte att det blöder, inte heller att den som tar emot smärta "skriker och gråter". Vi pratar om "vanligt" smisk här, tror jag. Då brukar det bli röda märken just då, möjligtvis blåmärken efteråt.

Själv tycker jag om bdsm. Inte alla sorters bdsm (vem gör det?). Men jag kan tycka att lite smärta förhöjer njutningen. Aktiverar nervceller eller något, vad vet jag?
    Det har det väl.....Jag gillar inte detta..En kille som fäster råttfällor på brösten på en kvinna???...slår henne så det blöder och hon blir röd??? Fäster klädnypor på henne så hon gråter...Njutning???
  • Stackmataj

Jag kan förstå varför vissa personer inte kan förstå varför vissa gillar att bli förnedrade och slagna. Om man inte själv gillar sånt är de nog svårt att se den man älskar slå en. Jag vet inte varför varken jag eller någon annan njuter av detta. För min del handlar det nog om att slippa ha kontroll, ansvar och bestämma. Och min sambo älskar att dominera, se mig be om nåd eller straffa mig. Han älskar att ha kontrollen över mig och jag älskar när han har det. För mig är detta dn otrolig njutning. Jag tycker väl inte att man ska se ner på någon som gillar att bli dominerad. Det finns så mycket mer "sjuka" saker när det gäller sex än att inte ha kontroll. Alla tänder på olika, alla är olika. Punkt.

Svar på tråden Ni som gillar smisk, när kom intresset för det?