• Nanni

    X i bukhålan?

    Har fått mitt andra X konstaterat i bukhålan!? Någon annan som haft det och att det inte varit i äggledaren. ?
     

  • Svar på tråden X i bukhålan?
  • Nanni

    De "tror" att det är så för de hittar det inte i äggledaren.
    Blödde du ut det? Läkaren sa till mig att det inte kommer bli en stor blödning om ens att det blir någon alls? Hade du onti magen? 

  • Upptaget

    Jag visste inte ens att jag varit gravid. Jag kan länka tråden jag skrev ang detta om du e intresserad av att läsa den om vadj ag gick igenom?

    Jag hade mens som vanligt, 10 dagar efter mensen fick jag jätte ont i magen. Och läkarna hittade inget. Den undersökte mig flera gånger, gjore titthålsoperation, och skarpning. NADA.

    Så då sa dem att det måste runnit ut i bukhålan, eller suttit på tarmen, och att kroppen själv gör sig av med det.

  • Nanni

    Samma sig mig då. Fick mens. Låg på sjukhus för smärta i magen och då knstaterades att jag var gravid. Var på kotnroll i flera veckokr, hcg steg dåligt och nu har det börja sjunka. Inget foster. Men jag är bara lättad över att det inte var i äggledaren.

    Länka gärna! Tack! Finns ingen info om den typen av X.

  • Upptaget

    Jag va ju och tog prover typ varannan dag. Men mitt hcg gick upp och ner HELA tiden. Men låg hela tiden runt 100. Ibland 140, sen 80.. Så höllt det på så flera flera veckor..
    Jag trodde jag va helt ensam om detta, jag har grubblat över detta i 3 år nu. Känns skönt att jag inte är ensam, först Nu kan jag börja tro på det.

    Här kommer länken, det är Jag som startade den och skrev om hela "resan" så att säga.

    www.familjeliv.se/Forum-4-252/m38001100.html

  • Upptaget

    Ska tillägga att ingen läkare trodde mig i början.. Förrän dem tog blodprov som bevisade att jag hade HCG i blodet. för deras tester visade inget först. Dem trodde jag hittat på att jag va gravid.

  • Nanni

    Såg att du också hade en cysta. precis som jag! Jag var inlagd ett par dagar pga smärta från min cysta samtidigt. Vår histora låter väldigt lika varandra. Jag har nu hcg på 217 men ska nya prver samt samtal med läkare på måndag. Jag har fått en jätte bra kontroll under hela den här perioden i fyra veckor och alla läkare jag träffat har tagit min smärta på allvar, synd att inte alla läkare är bra på kommunikatione!

    Har du fått några barn efter ditt X? Tack för att du delade med dig av din länk. 

  • Upptaget

    Ja våra historier va verkligen lika. Så skönt att få prata med en som upplevt samma. Jag av väldigt rädd ett tag, eftersom jag aldrig hört om att någon haft något liknande som jag.

    Min cysta upptäcktes sen efter "mardrömmen" börjat ta slut. Även när mitt hcg va nere på 0 så hade jag ju ont, då fann dem cystan.

    Nej inga barn efter det. Hade ett MF 2005, sen mitt X 2008. Har inte försökt bli gravid föränns nu. Jag och sambon har försökt snart 1 år. Men enligt undersökningar så ska det inte vara något problem att bli gravid säger dem, för allt ser bra ut. Så jag hoppas att det blir snart

  • Nanni

    Jag hade ett X 2007, blev av med hö äggledare. 6 månader efter det var jag gravid igen som resulterade i vår dotter. Så det går! Det tar bara lite tid.

    Vi har nu haft oskyddat sedan hon föddes för tre år sedan och inget resultat. Jag kände direkt denna gången att något var fel! Men de tog mig på allvar, kan bero att jag jobbar politiskt-med sjukvårdsfrågor? nåja, nya läkarbesök i veckan för att se så det inte kommer blod i buken och att hcg sjunker. Jag hoppas att vi får IVFsnart Jag är nu berättigad till IVF så det känns lite skönt faktiskt. Jag är rädd varje gång jag ska ha mens och borde köpa aktier hos clearblue ;) Har fortfarande ont men de kan inte riktigt vara säkra på om det är min cysta eller X som gör ont. 

  • Upptaget

    Wow vad härligt att du fått din dotter iallafall, och med en äggledare!

    Det tog verkligen tid innan någon tog mig på allvar, sen mitt i allt släppte dem mig bara för att mitt hcg gått ner litegrann, men jag vägrade att släppas, och bevisade dem fel. Då körde dem igång med fler undersökningar och titthålsoperation. Men som sagt, dem såg ju aldrig något, då konstatera en att det antingen suttit på tarmen eller ja, i bukhålan.
    Dem såg även blod i buken minns jag på ett VUL. Jag fatta ju inte vad det innebar, men nu när du nämner det så förstår jag.

    Undra varför man får cysta i samband med detta? Det är nog din cysta som gör ont skulle jag tro.

    Jag har en tid hos en privat gyn nästa månad, ska kolla upp lite saker, dels för att jag inte blivit gravid på 1 år m.m

Svar på tråden X i bukhålan?