Vad förknippar du med en hora?
Ordet "hora" är ett nedsättande ord, det är ett ord som varje kvinna kan få höra under sitt liv. Med andra ord det finns ingenting att förknippa med det ordet förutom att det riktas mot kvinnor. Det är ett skällsord lika mycket som
"fuck you" och när någon använder det mot någon annan så gör man väl det för att man vill såra och är förbannad.
Det finns nog ingen definition, vem är och vem är inte eller vilka kriterier man ska uppfylla för det ena eller det andra. Det räcker att man är kvinna som gjort någon förbannad.
Sedan anser jag att det mitt ansvar som kvinna inte att förhindra men förebygga för min egen skull och vara medveten. Verkligheten är som sådan att det finns människor där ute villiga att begå brott, göra andra illa och man ska vara försiktig både som man och kvinna när det gäller våldsbrott. Uppvisar man någon sorts utsatthet som gör en till en måltavla, kan man möta någon som vill utnyttja det. Jag tror inte att det är något som man kan få slut på,
det kommer alltid att finnas människor som vill utöva makt och riktar sig till människor som befinner sig i en svag ställning (alkoholpåverkad, ensam etc.). Jag skulle personligen inte ens gå ut ensam i skogen eller väldigt avskilda stigar dagtid, risken finns att man möter en galning.