• Anonym (undrar)

Kan man gå upp om man käkar tuggummi och läkerol sockerfritt???

som rubriken , tack för svar

• Svar på tråden Kan man gå upp om man käkar tuggummi och läkerol sockerfritt???
  • Anonym

Risken är väl att man lurar magen och blir mer hungrig?

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2011-10-14 21:18:48 följande:
    Okay, nä jag känner mig inte direkt hungrig av dom, snare ont i magen efter för många . Men påverkar det vikten?`äter nyttigt och rör mig
  • Nyfiken gul
    Anonym skrev 2011-10-14 21:18:48 följande:
    precis - och det är DÅ man går upp i vikt.

ts - bara för att det är sockerfritt innebär det inte att det är "riskfritt" att häva i sig det i mängder. Kalorier innehåller det ändå och bara för att det är sockerfritt så är det ju inte utan socker - du har istället mängder med tex xylitol och aspartam och massa annat konstgjorda sötningsmedel istället -  som ändå triggar ditt sockerberoende/hungerkänslor
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

Nej, du går inte upp av att tugga tuggumi och läkerol.

• Nyfiken gul
    Anonym (undrar) skrev 2011-10-14 21:20:33 följande:
    Okay, nä jag känner mig inte direkt hungrig av dom, snare ont i magen efter för många . Men påverkar det vikten?`äter nyttigt och rör mig
    xylitol och andra sötningsmedel är laxerande och du får givetvis ont i magen av att äta för mycket av det - samt att du vid tuggummituggande sväljer en massa luft som ju också påverkar magen

man kan också få ont i magen av att den aldrig får vila utan hela tiden arbeta vid tuggummiätande och sugande på halstabletter titt som tätt
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (undrar)

Okay, men det enda jag har kännt är just magknip inget laxerande eller sötsug... 
    Tack för era svar känner mig löjlig men som sagt det är bättre att fråga så man inte lägger på sig i onädan... 

• riboflavin

Kika på energiinnehållet så får du en ledtråd.
    Personligen så tror jag man får kraftig diarre innan man kommer upp i några större mängder kalorier.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (undrar)
    riboflavin skrev 2011-10-14 21:34:04 följande:
    Kika på energiinnehållet så får du en ledtråd.
    Personligen så tror jag man får kraftig diarre innan man kommer upp i några större mängder kalorier.
    Okay det är 2 kacl per bit läkerol käkar typ 2 pkt om dagen annars 2 pkt liten tuggummi + i pkt läkerol och än har jag inte fått diarre utan bara knip och bubbel. Tycker dom är såååå goda:( . Därför fråga jag om man går upp. 

Har ingen viktnoja direkt utan min vännina som sa att akta så du inte sväller upp :( 
  • Gladskit

Nu äter ju jag enligt LCHF så jag är extremt noga med kolhydrater. Men kolla på näringsinnehållet per 100g på Läkerolen. Bara för att det är sockerfritt så är det inte kolhydratfritt, dvs det påverkar fortfarande kroppen. Jag äter inte Läkerol eftersom det är att jämföra med godis för mig. Men annars är det kanske ingen fara, det beror på hur känslig man är.

• Tonårsmamman1

Om det inte innehåller några kalorier eller väldigt få  så är det ingen fara för vikten. men för dina tänder är det definitivt inte nyttigt.  Att småäta eller småtugga mellan måltiderna är det värsta man kan göra. 

Svar på tråden Kan man gå upp om man käkar tuggummi och läkerol sockerfritt???