• Anonym (Snart dags!)

Doula i uppsala?

Är gravid, inte första barnet men pga saker som hände under första förlossningen har jag nu blivit allt mer nervös inför kommande fl. Ska föda i Uppsala och har börjat fundera på doula. Någon med erfarenhet av detta? Vart hittar man dem, hur många ggr ses man innan det är dags, vad kostar det, hur vet man om de är bra...allt vill jag veta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-15 15:41
    www.doula.nu/vara-doulor.php hittat det här men det finns ju bara en, skulle kanske vara bra att ha några att välja på tänker jag. Skulle nog vilja ha en lite äldre kvinna också som det känns nu men det kanske ändrar sig.

• Svar på tråden Doula i uppsala?
  • Lumo

Tänka sig, nu hade du tur att jag hittade din tråd. Kolla på
    aminanova.se/

Dagmar Hubert heter hon. Hon är helt underbar. Hon är gammal barnmorska o väldigt kunnig i bra tekniker mot smärtlindring. Min kompis har haft henne som doula 2 ggr o säger att hon räddat henne. Har själv lärt känna henne vis hennes kurser i vattengympa kombinerat med profylax som hon kör på Fyris (via Vuxenskolan, kolla www.sv.se tror jag, startar en i nov tror jag) o Dagmar är verkligen helt underbar. Mycket kompetent o någon man litar på.

Min kompis hade även förebyggande sessioner för att bla testa hypnos under fl, som enligt min kompis funkade otroligt bra.

Lovar, väljer du Dagmar kommer du inte ångra dig! Testa även vattengympan o profylaxkursen, skitbra kurser. :)

Lycka till, vet själv hur hemskt o traumatiskt det är med hemska minnen från förlossning som "gått fel". Blev själv akutsnittad efter misslyckad igångsättning förra gången. Denna grav ska jag propsa på planerat snitt o hoppas jag slipper den terror jag gick igenom förra fl. Huga...

• Anonym (Snart dags!)

Låter ju toppen!!

Tusen tack och lycka till med kommande förlossning

• Lumo

Detsamma. Berätta gärna om du kontaktar Dagmar. Och hur allt går! :)

• Cornelia19

Hej!

Jag har precis gått klart en utbildning till Doula.

Om du skulle vara intresserad av en första träff, jag kommer inte ta något betalt då jag är ny och jag vill lära mig mer om Doula och få erfarenhet, jag är även utbildad undersköterska.

skriv gärna ett privat medelande om du är intresserad, så kan jag berätta mer!

MVh//Martina 

Svar på tråden Doula i uppsala?