• Tussans

tips på mysig weekend inom sverige för att fira årsdag!?

Jag och min sambo firar ett år i november och planerar att göra en liten mysig weekend inom sverige.
    Jag vill ha tips på saker att göra och ställen att åka till? trevliga hotell, städer, spa:n, aktiviteter?
    Vhar funderat på antingen spa, eller att bara ta in på ett hotell i någon mysig stad o strosa på stan och äta gott.. det får dock inte vara FÖR dyrt. vi har ingen jättebudget till detta då vi snart ska få barn och har "viktigare" saker att lägga pengarna på, men ändå vill vi komma iväg och göra något mysigt tillsammans!
    vi har till och med pratat om att åka till ullared för en shoppinghelg, men vi har insett att det är nog ingen bra idé att åka dit i slutet av november, för då är väl hela sveriges befolkning där och julhandlar ;)

Alla tips är välkomna då idétorkan är värre än någonsin :)

• Svar på tråden tips på mysig weekend inom sverige för att fira årsdag!?
  • Pimpinellan
    Tussans skrev 2011-10-15 17:22:02 följande:
    tack för tipset, ska genast kolla upp :)
    Vi förlovade oss på fästningen och firade i dagarna två på Varbergs kurort.Trevligt! Glad
  • SC11

Rekomenderar Varbergs kurort, där spenderade vi en weekend när jag var gravid. Dessutom är det inte långt till Ge-kås OM ni skulle få för er att åka dit. Varbergs har en lagom stor, mysig stad och en fin strandpromenad. Supermysigt! Och Ge-kås kan ni kolla upp innan ni åker- antingen "kö-barometern" på hemsidan, eller ring och kolla läget. Det är väldigt mk folk nu års, men sällan kö..

När vi var på kurorten tod vi ett romans-paket med en trerätters, men hade hellre valt buffén. Och det var dessutom biligare med buffé..:)

• gullican

Underlättar om du vill säga ungefär var ni bor? Med tanke på priset så ska det ju inte vara för långt

• Tussans

Vi bor i Örebro, fast det har inte så stor betydelse vart det ligger, bensinkostnad har vi räknat med..

• gullican
    Tussans skrev 2011-10-17 08:29:15 följande:
    Vi bor i Örebro, fast det har inte så stor betydelse vart det ligger, bensinkostnad har vi räknat med..
    Okej. Tänkte om ni bodde lite längre söderut så vore Köpenhamn ett alternativ. Underbar stad med annan stämning än Sverige. Mysigt trots att det är en storstad.
  • Mrs girl

om ni bara vi åka på romantisk spa weekend kan jag rekomendera tällberg i dalarna. flera mysiga små hotell med variernade spamöjligheter. vi åker till dalecarlia för en julbordshelg på vår 5 bröllopsdag i december.närmsta stad är Leksand och där finns Tegera arena, kanske det finns något ni vill gå på där. lycka till

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Katja77

Loka brunn är jättemysigt och inte alls långt från Örebro. Rekommenderas varmt!

• xMariax

Du borde kolla upp det japanska spa/hotellet yasuragi!
    Ligger iofs strax utanför stockholm och kostar lite.. Men du borde ta dig en titt!

• Jagsjälv

En Göteborgshelg är alltid trevligt! Inte långt från Örebro ligger Vadstena, litet och mysigt. Malmö och en tur över till Köpenhamn, kanske?

Svar på tråden tips på mysig weekend inom sverige för att fira årsdag!?