• Shitzu

dålig andedräkt

Jag var sjuk i feber/hosta för ca 2 veckor sedan. Sen dess kommer det en dålig lukt (från halsen,tror jag) varje gång jag hostar till. Vad beror det på?
    Vad gör jag åt det?

• Svar på tråden dålig andedräkt
  • Anonym (aaa)

Kan vara infektioner .. bäst att uppsöka läkare.

• Anonym (gapa & kolla)

Kolla om du har vita/gula "proppar" i håligheterna i mandlarna längst bak i munnen. Stå vid en spegel och lys med en ficklampa längst bak på sidorna om svalget.

Dessa bakteriehärdar har en tendens att stinka nåt fruktansvärt och dyker oftast upp i samband med halsinfektion.

Har du tur kan du själv pilla bort propparna eller hosta/halvkräkas bort dem med vilje, annars brukar de lossna av sig själv efter några veckor.

Har man väldigt stora proppar som inte går bort kan man få hjälp av läkare att få bort dem.

www.google.com/imgres&hl=sv&biw=1669&bih=861&tbm=isch&tbnid=2TLtcxFnDqMqhM:&imgrefurl=www.fragbite.se/%3FthreadID%3D890814&docid=9YHt9lmHQR4B7M&imgurl=www.gaziantep.com/files/images/Tonsillit_0.jpg&w=444&h=277&ei=XNCZTrW-C8P64QS26tzaBA&zoom=1&iact=hc&vpx=663&vpy=354&dur=6043&hovh=177&hovw=284&tx=107&ty=101&sig=101340176854140716073&page=1&tbnh=124&tbnw=199&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:10,s:0

• Anonym (gapa & kolla)

Skit länken funkade inte som jag tänkt.
    Men goggla bilder på "tonsillit" så får du se hur det kan se ut när det är riktigt illa.

Dock räcker det med nån enstaka liten klump för att det ska stinka

• Anonym

dom där fläckarna på mandlarna är väl ett tecken på halsfluss?

• Shitzu

ok, jag kollade ner i svaljet för typ en vecka sen men hade ingenting då iaf. Ska väl kolla igen.

Jag misstänkte halsfluss men jag har inte alla symtom på det så jag tänkte att det kanske inte var det då.

Men när går lukten bort? Jag mår ju bra annars och är frisk

• Anonym (gapa & kolla)

Det måste inte gå så långt som till halsfluss.

Tyvärr kan de där klumparna sitta i många veckor om man har otur och stinker gör det

Svar på tråden dålig andedräkt