Inlägg från: Anonym (och) |Visa alla inlägg
  • Anonym (och)

Inga vantar ingen mössa

Och med det vill du ha sagt exakt vad? Att det är ett uselt familjehem som inte tar bra hand om ditt barn?

• Anonym (och)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-15 23:29:03 följande:
    Ska barn frysa?
    Nej, det ska de naturligtvis inte. Men du frågade inte VARFÖR det inte finns när de svarade "finns inte"? Eller påpekade att det är kallt och barnet kan frysa?

Sen så hade ju barnet inte varit i familjehemmet över huvud taget om du var en kapabel förälder eller hur? Det var nog mer än att det fattades mössa och vantar för att barnet skulle placeras gissar jag på? 

Hur som helst, du får såklart tala med familjehemssekreteraren/soc sekr om att du är orolig för att de inte tar hand om barnet och låter det frysa, för så ska det såklart inte vara. 
  • Anonym (och)
    Anonym skrev 2011-10-15 23:34:48 följande:
    Vilken bullshit! Vad menar du med kapabel förälder?
    Ja, man är väl oftast ganska inkapabel som förälder om man får sitt barn placerat eller?
  • Anonym (och)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-15 23:35:25 följande:
    Direkt på måndag...
    Kul att du svarar, men skulle du kunna tänka dig att svara på de viktiga frågorna också. Du kommer dit och får svaret finns inte mössa och vantar. Går du bara då eller frågade du VARFÖR det inte fanns vantar och mössa eller påpekade för dem att det var kallt och att barnet kunde frysa?

Det är liksom det första man gör, inte att springa och klaga till Soc. Det gör man såklart också men i första hand pratar man väl med den som har ansvaret för omsorgen om ens barn? Vad gjorde du, gick du ut med barnet utan vantar och mössa ändå eller hur gjorde du? Hur gammalt är barnet? 
  • Anonym (och)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-15 23:38:52 följande:
    Generellt...om biologiska föräldrar är dåliga....inte ska väl familjehem vara sämre...
    Som jag sa innan, det som har orsakat placeringen är nog betydligt mycket värre än att missa mössa och vantar vid ett tillfälle så nej, det gör knappast familjehemmet sämre än föräldern. 
  • Anonym (och)
    Anonym skrev 2011-10-15 23:48:19 följande:
    På vilket sätt menar du?
    Men jösses, det är väl ganska självklart? Är man en kapabel förälder finns ju ingen anledning att placera barnet någon annanstans.
  • Anonym (och)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-15 23:53:26 följande:
    Dom MISSADE inte mössa o vantar!
    Nähä, vad kallar du det då? Struntar i? ja, mycket möjligt men det DU som förälder gjort måste vara mer allvarligt eftersom ditt barn ens befinner sig i ett familjehem.
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-15 23:56:10 följande:
    Varför byter du ämne?
    Byter ämne?? Nej, jag svarade på en dum fråga från en annan inläggsskrivare som inte tycks veta vad inkapabel är.

• Anonym (och)
    Anonym skrev 2011-10-16 00:04:13 följande:
    Ja, struntar i! Nej, du saknar kompetens att uttala dig då det inte alls behöver vara så att ts gjort något mer allvarligt för att barnet skall befinna sig i familjehem.

Du besvarade mig men så kompetent framstår du inte...
    Så du menar att barn placeras i familjehem för mindre saker än att inte ha mössa och vantar till sitt barn vid ett tillfälle.

ja, den slutsatsen osar ju verkligen riktig kompetens..... 
  • Anonym (och)
    Anonym (kallt) skrev 2011-10-16 00:12:49 följande:
    öppna en ny tråd som handlar om dåliga bio föräldrar.
    Nej, det har jag inget behov av. Jag tycker bara att det är märkligt att man kan sitta här och klaga på ett familjehem ang mössa och vantar när man själv är den som orsakat att barnet ens ÄR i familjehem. DU förfasas över detta och sen framkommer det att du bara har andrahandsinformation och alltså inte vet ett dugg om orsaken utan bara automatiskt antar att familjehemmet är värdelösa. Tänk på dig själv istället och vad DU behöver förändra för att få hem barnet så slipper barnet vara i det värdelösa familjehemmet.
Svar på tråden Inga vantar ingen mössa