• Anonym (doften)

Använder du parfym på jobbet?

Svara inte om du arbetar som ssk eller liknande.. det är självklart att man inte använder parfym om arbetsplatsen är på ett sjukhus t.ex!

Alla ni andra får så klart svara..

undrar för jag har en jättegod parfym som jag gärna använder men ingen av kollegorna har parfym.. men så är de förmodligen inte den typen heller... vad tycker folk om man kommer till jobbet en tidig måndagmorgon och luktar parfym? vi har ju samma arbetskläder så det blir kanske tokigt?

• Svar på tråden Använder du parfym på jobbet?
  • Anonym (javisst)

De tycker väl antagligen inte så mycket, såvida ingen har allergi eller om man stinker som en hel fabrik ;)

Varför skulle det bli tokigt för att ni har samma arbetskläder?

Tror jag är den enda också som använder parfym på mitt jobb. Ingen som har sagt nåt och har de problem med det så får de väl klämma ur sig det!

• Anonym (doften)
    Anonym (javisst) skrev 2011-10-15 23:32:46 följande:
    De tycker väl antagligen inte så mycket, såvida ingen har allergi eller om man stinker som en hel fabrik ;)

Varför skulle det bli tokigt för att ni har samma arbetskläder?

Tror jag är den enda också som använder parfym på mitt jobb. Ingen som har sagt nåt och har de problem med det så får de väl klämma ur sig det!
    frågade du innan om någon var allergisk?
  • Arktisk

Det finns allergiker överallt. Och även om du gillar parfym behöver det inte betyda att andra gör det.  På arbetsplatser delar man på utrymmet. Lika lite som man skull kunna tänka sig tränga sig på sina arbetskamrater med att spela hög musik som de kanske inte gillar men jag själv tycker musiken är jättetrevlig, skulle jag inte tränga mig på med en stark doft som de kanske inte gillar även om jag själv tycker är jättetrevlig.

Du kan gott vänta på dig med att sätta på parfym till efter jobbet. 

• Anonym (javisst)

Nej det gjorde jag inte. Den personen som jag ersatte hade parfym så då förstod jag att så inte var fallet.
    Men är man osäker så kan man alltid fråga!

Allergi tar jag absolut hänsyn till om det finns, men inte folk som bara tycker att det "luktar för mycket" (iofs ingen som sagt det heller.. haha)

• Anonym (javisst)
    Arktisk skrev 2011-10-15 23:42:06 följande:
    Det finns allergiker överallt. Och även om du gillar parfym behöver det inte betyda att andra gör det.  På arbetsplatser delar man på utrymmet. Lika lite som man skull kunna tänka sig tränga sig på sina arbetskamrater med att spela hög musik som de kanske inte gillar men jag själv tycker musiken är jättetrevlig, skulle jag inte tränga mig på med en stark doft som de kanske inte gillar även om jag själv tycker är jättetrevlig.

Du kan gott vänta på dig med att sätta på parfym till efter jobbet. 
    Tycker att var och en bestämmer det själv faktiskt.

Hade en lärare som stank svett konstant hela tiden (vi snackar alltså riktig jävla gubbsvett, andas-genom-näsan-svett), DET var väldigt otrevligt. Då tar jag hellre att någon luktar lite för mycket parfym. Röklukt ska vi inte prata om..
  • Bemidii

Jobbar som lärare och får tackå lov och inte ha parfym på jobbet

• Good Golly Miss Molly

Jag bär alltid parfym. Om någon på skolan/arbetsplatsen skulle be mig att inte göra det skulle jag givetvis tillgodose deras önskemål men inte förr.

• Kaosmamma

Jag uppskattar enormt som astmatiker och allergiker om man inte använder parfym. Kan sänka både mig och min dotter totalt vid minsta förkylning. Önskar att man inte behövde utsättas för rök och parfym i vardagliga livet... Många som far illa sv detta och får anpassa sina liv kring det. Läs gärna vår kamp med vår lilla dotter som får vara ganska isolerad pga detta... Länk till blogg finns på min sida. Bara en input.. Inget elakt menat.

• Anonym (TV)

Japp. jag använder parfym. Men jag använder det med måtta. Jag tar ett "sprut" som jag fördelar över handleder och hals. Är jag ledig tar jag 2-4 sprut. Jag använder mjukmedel och tvättmedel med doft också.

• Anonym

Det beror väl lite på vad du jobbar med och hur du luktar i övrigt. På mitt job var chefen ofta på oss att inte använda stark parfym, men så var de en kille som luktade starkt av svett och alla var med på att han gärna får dränka sig i parfym innan han kom in på jobbet..

• Kiiwii

Ibland men oftast inte. Använder jag parfym så är det bara ett "sprut" typ och jag har en ganska mild och fräsch doft på min. Ingen som har gnällt och andra använder också parfym. Men jag skulle inte gå omkring i stark parfymdoft för det skulle jag inte palla att dofta själv

Svar på tråden Använder du parfym på jobbet?