• subbisaddi

Vilken ögonfärg tror ni han får ?

Är jätte nyfiken på vad min son kommer få för ögonfärg, när han föddes så var dom grumligt mörkblå, nu ser dom ut så här som på bild, han är två månader nu.
    Jag har mörkbruna ögon med anlag till blåa, hans pappa har  ljus bruna med anlag till gröna haha :Dspännande detta ,någon som vet om hans ögon kommer ändras?

• Svar på tråden Vilken ögonfärg tror ni han får ?
  • Mini Rambo

Herregud vad söt!!
    Eftersom ni båda har bruna så blir dem väl bruna med tiden? Eller jag vet inte haha

Per aspera ad astra ? Mot stjärnorna genom svårigheter
  • Kaosmamma

Har för mig att ögonfärg kan ändras fram till 6 mån. Har ingen aning om vad han kommer ha för färg i slutändan... Men troligtvis snarlikt den han har... Fast kanske ändrar nyans lite...

• Kiiwii

Har läst genetik på universitetet en halv termin och det mesta talar ju för att han ska få bruna ögon då det är dominant MEN mutationer sker och han kan lika gärna få gröna då det är dominant mot blåa. Chansen till blå ögon är ganska liten men eftersom jag inte vet hans exakta anlag, man gör ju korsscheman och kan göra dem flera led tillbaka osv, så är det svårt att säga Dessutom är jag ringrostig :-P Söt är han ju hur som helst.!

• subbisaddi

okej :) har också för mej det..men dom har inte ändrats så mkt sen han föddes så ,man är ju jätte nyfiken :P
    lutar åt gråa ögon men mörkare är dom i verkligheten än på bild, men ser inget brunt i dom hmm :)

• subbisaddi

hela min pappas släkt har ljusblå ögon,och min mammas mörka ögon.
    min sambos släkt har inga blåa ögon,men hans pappa har gröna och mamman har ljusbruna/melerade.
    Så det kan ju slå hur som helst då ?

• beckiebabe

jättesöt kille! ingen aning om vilken färg han får, men ett  par jag känner har båda bruna ögon, två äldsta barnen har bruna ögon och lillebror har ljusblå. :) (lillebror är 2 år, känns inte som att han kommer få mörkbruna eftersom hans ögon är så ljusa å resten av familjen har mörkbruna. hade han inte vart en kopia av sin pappa hade man ju undrat lite..) :)

• Patricia84

Tror han får bruna eftersom de är åt det grå hållet nu...har han haft så sedan han föddes?

Svar på tråden Vilken ögonfärg tror ni han får ?