Satsa och leva med en bonde
Finns det någon annan stadsbrud som råkat gå och förälskat sig i en bonde? Jag hade inte direkt funderat på hans yrke innan jag råkade bli kär i honom. I början såg jag inget problem med det hela men efter ett tag så förstod jag hur otroligt bunden han är till sin gård och till sina djur samt det övriga arbetet som bör skötas. Sommaren är en bråd tid för honom och då har jag semester och är ledig, vill resa och göra saker tillsammans. Det kan vi inte dela tillsammans, har har ingen tid.
Jag har hela mitt liv levt i stan men trivs på landet, jag har bott på lander om somrarna ute på sommarstugan men det är ju inte samma sak.
HUr har det gått för er? Har du valt att fortsätta ditt jobb och han jobbar på med sitt? Det är bara det att på dagtid har han möjligt att göra saker och ha någon timme ledig, då jobbar jag. På kvällen då jag är ledig, jobbar han. Likadant på helger, alla högtider osv....Är vi hos vänner måste vi alltid hem vid femtiden så han ska hinna hem till djuren. Ska vi på en resa måste det planeras långt i förväg så han kan skaffa avbytare. Har vi dagprogram kan det få ställas in på grund av att ett djur blir sjukt, en veterinär måste tillkallas, mjölkbilen ska passa med mera med mera....
Detta är helt nytt för mig och ja, det är som en kulturchock! Kan man komma in i detta liv när man inte levt med det sen barn eller är man tvungen att ha fötts in i denna livsstil för att trivas? Hur har ni fått det att gå ihop? Vilken roll har du på gården? I vilken mån har du dina egna intressen? Hur får ni gemensam tid tillsammans? Eller är det dödsdömt från början?