• Anonym (varför)

Varför vill ingen kille ha mig?

Varför vill ingen kille ha mig?
    Jag har haft 4 förhållanden i mitt liv där samtliga har varit otrogna och gått bakom ryggen och letat andra tjejer. Jag har slängt ut dem.
    Jag är en bra tjej på 38 år, har ett bra jobb, har egen bostad, inga ekonomiska problem, har bra intressen och värderingar, killar brukar säga att jag är söt, jag är duktig på många saker, har ett eget liv, är självständig, normalviktig m.m.
    Ändå träffar jag aldrig nån som vill ha ett seriöst förhållande med mig.
    Jag har träffat killar på nätet, på krogen, ute i verkligheten, på jobbet, på kurser m.m.  men det är sak samma jämt. Killen jag träffade i somras och blev kär i slutade med att han våldtog mig, han ville bara ha sex men det ville inte jag. Jag älskade honom, han var min barndomsvän.
    Killen jag blev kär i sedan på en kurs, han flirtade hej vilt med mig bara för att sedan hänga ut mig på nätet facebook med bild och visade hela världen att jag var kär i honom men han var inte kär i mig.
    En kille jag träffade förra helgen på krogen ljög om sin ålder, han sa att han var 43 år när han var 50 år!

Jag vill leva familjeliv med barn och en bra man men det verkar som att kärleken bara är till för alla andra utom mig... varför? Vad ska jag göra för att hitta nån bra kille?

• Svar på tråden Varför vill ingen kille ha mig?
  • Anonym (Been there)

Känner inte dig, men ibland kan det bli att man signalerar ut vissa vibbar! Tex att du kanske framstår lite för desperat, letar fel på dig själv, (varför vill ingen ha mig), oftast träffar man ju någon när man minst vill..

• Anonym (fel killar)

Hmmm... Låter som att du antagligen faller för fel typ av killar. Du kanske borde ändra kraven för vad du söker och vill ha. Öppna ögonen för killar du kanske egentligen inte direkt faller för med ögat. 

• Mikesh

Sluta va anonym är ju en bit på rätt väg i alla fall:)

• Frontline
    Mikesh skrev 2011-10-16 14:59:39 följande:
    Sluta va anonym är ju en bit på rätt väg i alla fall:)
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

38 år är väldigt hög kvinno-ålder. Inget jag skulle satsa på om jag inte var typ 55+

(om vi nu antar att du är normal, är du superfotomodell eller stenrik och supergenerös, ja då råder andra premisser).

• Madida
    Anonym skrev 2011-10-19 00:20:52 följande:
    38 år är väldigt hög kvinno-ålder. Inget jag skulle satsa på om jag inte var typ 55+

(om vi nu antar att du är normal, är du superfotomodell eller stenrik och supergenerös, ja då råder andra premisser).
    Haha, är du allvarlig?
    Så jag som är 30 funkar för män i ca 45-års åldern? Eller hur menar du att det där funkar?
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Anonym

Jag tycker du verkar lite naiv om jag får säga så.. Blir kär två gånger under så kort period tex. Sen har du en tendens att välja fel killar, det kan ju inte vara dom det är fel på bara.. det är ju ditt val.

Börja se över vad du värdesätter i killar och försök välja dom som är olika alla andra du varit med. Du går kanske för mkt på utseende? Ha högre krav, vänta flera dexter tills du har sex med dom.. osv.

• Anonym

?? trista värderingar och rutten kvinnosyn är extremt oattraktiva egenskaper hos en man. karlar av den typen som tycker att stenrik och supermodell är värsta idealet, jo det har man ju träffat och uppriktigt sagt såna skyr man ju som pesten.

ts, din fråga går inte att svara på. helt enkelt för att man måste känna dig för att kunna sätta sig in i problemet. det kan vara vad som helst som gör att dina förhållanden spricker. men faktiskt så kan det vara möjligt att anonym 2 har en poäng. du skriver ju själv att du haft otur med killar. du kanske helt enkelt dras till fel sort och behöver tänka om lite?
  • Tom Araya

Dominika Percynski sa en gång att "man måste locka till sig hundra killar för att kunna plocka ut någon bra".

Det ligger något i det.

Själv har jag inte heller haft tur med kärleken men hellre varit singel än raggat upp något dåligt.
    Nu dejtar jag dock en underbar tjej, tyvärr bor vi lite långt ifrån varandra.

• Grätchen

38?
     En bra ålder då man har lärt sig att sålla ut alla idioter.
  • Anonym (mmm)

Läste om en kvinna som bara gett sig f-n på att hitta sin livskamrat genom att dejta. Tror det tog 125 dejter över 7 år innan hon hittade rätt. Själv hittade jag mitt livs kärlek på jobbet och både han och jag var då singlar. Ibland har man tur och ibland krävs det lite mer jobb. Men som någon annan sa ovan: Om det inte känns seriöst med de du träffar kanske du borde försöka ändra dina preferenser. Det är sällan de som ser bäst ut på pappret som har de vackraste hjärtanen.

Lycka till! 

• La Lola
    Grätchen skrev 2011-10-19 02:22:21 följande:
    38?
     En bra ålder då man har lärt sig att sålla ut alla idioter.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola

Har du ålderskomplex?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (samma här)

Jag är yngre än dig, men jag har samma problem. De går alltid bakom ryggen på en och jag har inte ens haft likadana killar om du förstår vad jag menar. Den senaste gick inte bakom ryggen utan då va det annat som inte funkade så det är jag okej med, men det är ju alltid nåt.. :s

• Mikesh

Kärleken handlar inte om ålder... Du har helt enkelt bara råkat ut för fel sorts killar... O jag måste ju seriöst säga att det är rätt störigt att alla vi killar blir dragna över samma kant... Jag hade ALDRIG lekt med en kvinnas känslor... Jag är ärlig.. Känns det inte rätt från början så säger man ju det.. Det säger man inte först EFTER man haft sex osv.

Svar på tråden Varför vill ingen kille ha mig?