• Mamma1984

Ni unga föräldrar, hur bor ni?

Hej alla unga föräldrar! 
    Det jag undrar är hur ni bor? Bor ni kvar hos föräldrarna, eller har ni hittat eget, i så fall andrahand/ förstahand och hur gjorde ni? 

Själv bor jag med min 3-åriga son hos min mamma, det är tur att hon har en 4a som vi alla får plats. Men letar efter något eget sedan 3 år tillbaka, har stått i stockholms bostadskö.
    Skriv gärna...  

• Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?
  • micksaan

Jag var 21 då vi fick vår dotter i april 2010, hade då bort ihop med sambon ungefär 1 år. Bodde då i en 3a på 67 kvm. Nu bor vi i en 4a på 87 kvm och väntar i mars vårt andra barn.

• gastronomer

Jag är 22, sambo 23, vi har en egen trea, första hand, 4906kr/mån i kristianstad. Vi studerar båda två på heltid. En släkting ställde upp som borgensman! Har man inte fast inkomst måste man ha någon annan med fast inkomst som kan gå i god för en på pappret.

• Nehn

Är 21 och flyttade in i min sambos bostadsrätt innan jag blev gravid (sonen är drygt 1 år), så vi bor kvar i lilla tvåan, billigast så :) men längtar efter syskon så vi ska byta upp oss så snart vi kan!

• Hankii

Jag är 22, sambon är 24 har en dotter på 1 år, vi hyr en lägenhet på 62 kvm, men vi letar efter en ny lite större lägenhet eftersom vi kommer få en liten son om 9 dagar, så det kommer nog bli lite trångt då Glad 

• mfe

Bor med sambon i en trea på ca 80 kvadrat
    21 och 22 år

• emelianzei

Är 20, fyller 21 i år. Min pojkvän är 22! Vi flyttade ihop när jag var 18, till en tvåa. Nu har vi dock precis flyttat in i en fyra, en hyresrätt väldigt centralt i vår lilla stad, och där planerar vi att bo ett par år framöver då det finns gott om plats för vår blivande familj :)

• Elisabeth 110

Hejsan, jag är 9 år och har en son på 2 år. Jag lyckades få lägenhet rätt snabbt. Först bodde jag tillsammans med pappan men det funkade inte så jag blev tvungen att bo hemma men eftersom det är väldigt trångt hos min pappa ville jag snabbt hitta ett nytt hem. Lyckades få tag på en lägenhet redan efter knappt 1-2 månader. Men jag ringde runt till privata hyresvärda och de vanliga stora hyresvärdar och frågade efter lägenhet och berättade att jag var i akut nöd av lägenhet och berättade lite min situation. Vanliga fall är det 10 års väntan på lägenhet i lund, men man måste vara väldigt aktiv och våga ta kontakt med dem också. Jag har nuvarande idag en lägenhet 3.a på 100 kvm 5 min från centrum och bor där med min son. Dock kostar det 7400 kr att bo här men det är värt det :)

• stoltmamma01

Hej! Jag och min man (21 och 26 år) bor i en bostadsrätt, en trea på 81kvm. :)

• morsatill3

Hej jag är 22 har en dotter på 5,5år son 2år och son 2månader.Vi bor i en trea i första hand på 74kvadrat mitt i centrum. Letar efter en 4a men är inte de lättaste.

Svar på tråden Ni unga föräldrar, hur bor ni?