• Nattmackan

Vilken helg ska vi ha HALLOWEEN fest?

Halloween är ju den 31 okt. Helgen efter är alla helgona och har för mig att den inte ska blandas ohop med halloween?

Så när ska man få ha halloweenfest, den 29 okt eller?

Vet ni när krogarna ska ha "halloweenafton?"

• Svar på tråden Vilken helg ska vi ha HALLOWEEN fest?
  • Nyfiken gul

halloween och allhelgona är ju inte samma sak så dom bör ju inte blandas ihop tycker jag för man firar ju inte jul på nyårsafton liksom.

Hur krogarna gör är väl upp till dom förstås men här där jag bor vet jag flera privata fester som ska hållas 28-29 oktober och jag har kompisar som spelar i band som också är bokad den helgen på krogar och större privata tillställningar.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • kellikopter

förra året hade vi fest i oktober, själv ska jag på fester 28e och 29e oktober i år
    men uteställena här i kristianstad firade helgen efter i november förra året!

• Nattmackan

Här ska ett uteställe ha "Mojitosafton" på halloween, jääävligt passande...  ;) not.

• Jennie med ie

Det kvittar väl egentligen när ni ska ha Halloweenfest. De som går dit gör det väl för att fira just Halloween och inte för att uppmärksamma Alla Helgond Dag så de kan knappast bli snea för att de inte får minnas i fred, typ

• Nattmackan
    Jennie med ie skrev 2011-10-18 21:00:46 följande:
    Det kvittar väl egentligen när ni ska ha Halloweenfest. De som går dit gör det väl för att fira just Halloween och inte för att uppmärksamma Alla Helgond Dag så de kan knappast bli snea för att de inte får minnas i fred, typ
    vi ska gå ut på krogen sen
  • Jennie med ie
    Nattmackan skrev 2011-10-19 19:46:20 följande:
    vi ska gå ut på krogen sen
    A-ha, men då får du nog kolla med den aktuella krogen när de har sin Halloweenkväll. Om de har nån. Alla har ju inte, och de som har kan ha olika dagar.
  • Nattmackan
    Jennie med ie skrev 2011-10-19 19:54:01 följande:
    A-ha, men då får du nog kolla med den aktuella krogen när de har sin Halloweenkväll. Om de har nån. Alla har ju inte, och de som har kan ha olika dagar.
    Dom ska inte ha nån så det kanske bara är vi som har klätt ut oss
  • Jennie med ie
    Nattmackan skrev 2011-10-19 19:56:52 följande:
    Dom ska inte ha nån så det kanske bara är vi som har klätt ut oss
    Då kvittar det ju ännu mer Så länge puben har öppet så är det ju bara att gå dit och hoppas att övriga gäster fattar att ni faktiskt är utklädda ;)
  • Nattmackan
    Jennie med ie skrev 2011-10-19 19:58:24 följande:
    Då kvittar det ju ännu mer Så länge puben har öppet så är det ju bara att gå dit och hoppas att övriga gäster fattar att ni faktiskt är utklädda ;)
    Precis Dessutom har krogen MOJITOAFTON haha passande på halloween, ehh not
  • Jennie med ie
    Nattmackan skrev 2011-10-19 20:30:30 följande:
    Precis Dessutom har krogen MOJITOAFTON haha passande på halloween, ehh not
    men då kanske alla är så fulla att de inte ens märker att ni ser lite annorlunda ut.
Svar på tråden Vilken helg ska vi ha HALLOWEEN fest?