• cey

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Om marken är detaljplanelagd som allmän platsmark (observera detta är en formell bestämmelse) så har all rätt att vistas på marken. Detta oavsett vem som är fastighetsägare.

Om marken är detaljplanelagd som kvartersmark  så har fastighetsägaren rätt att bestämma vem som får vistas på marken (så länge inte allemansrätten är akutell men det gäller ju knappast på en innergård i stan).

Rent allmänt undrar jag om folk som anser sig ha rätt att gå in på alla gårdar oavsett för att använda lekplatsen även anser det okej att gå in på en innergård och använda bostadsrättsföreningens gemensamma grillplast? 

• cey
    Vilaa skrev 2011-10-18 20:22:02 följande:
    Jag ser absolut din poäng i det, men att vara ute och gå med sitt barn som ser en spännande lekplats och vill springa dit och leka, ska du då förklara pedagogiskt för den att nej min son, den där får bara dom rika använda som har haft råd att köpa sig en bostad?
    Hur förklarar du pedagogiskt för ditt barn som ser en spännande klätterställning i en villaträdgård att där får bara dom rika som har råd att köpa sig villa leka?
Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(