• Renesme

Hur ska jag få min 1-åring att sova längre än till 04.45-05.00?

Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite. Har en flicka på 7 månader som om hon får bestämma själv sover 18-04.30. Vi har sen en vecka flyttat fram dygnet, eller ja, försökt. Nu somnar hon 19.30 men vaknar fortfarande samma tid eller tidigare. Borde man inte börjat se resultat ännu? Hon får en flaska innan hon somnar och en när hon vaknar men somnar ändå inte om.

• Renesme

Tack för svaren! Än ger jag mig inte, en vecka till får det. Till saken hör att innan hon började somna så tidigt så sov hon ca 19.30-7 så det är lt inte otänkbart för henne :) men ska fundera överdagsvilan. Vill i största mån låta henne styra själv men snart blir ju 4.30 03.30 och det är ohållbart redan nu...

• Renesme

Tyvärr så kan inte alla somna tidigare :( annars så hade det ju varit rätt smidigt.

• Renesme

Men varför skulle det inte gå att flytta dygnet? Det är ju det vi gör mellan sommar och vintertid. Tror det handlar om att ge det tid. Har har det äntligen börjat ge effekt tror jag. Idag sov hon till 6! Och på förmiddagen idag sov hon 1.5 istället för 30! Har tagit ca 3 veckor.

Svar på tråden Hur ska jag få min 1-åring att sova längre än till 04.45-05.00?