• auster

beskriv din stil!

Ja, vad har du för stil?  

Jag (är man och) föredrar två stilar:

1. Avskalat storstadmode. Få detaljer och smalt snitt i svart, grått och brunt. Filipa K, Boss, Hope har en del sånt. Sportur i stål som tillverkats i minst 20 år hör till.

2. Klassiskt skräddat. Italiensk stil på kavajerna, dvs figurnära, sluttande axlar och högt skurna ärmhålor. Flannel. Grått, marint med paisleymönstrade halsdukar och randsytt engelskt på fötterna. Vintage klocka i guld (helst en day date eller en memovox)

Och ja, jag har sambo av motsatt kön...

• Svar på tråden beskriv din stil!
  • Lemonysnickets

Vilken kul tråd!
    Din stil låter väldigt tjusig!

Jag alskar klader, och samlar latt pa mig plagg jag bara MASTE ha - jag kan inte lamna butiken!
    For mig ar det viktigt att vara bekvam - eftersom jag arbetar som tapetserare jobbar jag garna i upprullade jeans, japanska tabi-skor och lager pa lager trojor - garna Breton stripes!

Men ok, idag, vardag, jag sitter med pappersarbete, jag har pa mig, En stickad gra yllekjol fran Hobbs, svarta strumpbyxor (ALDRIG leggins eller tights), ballerinaskor fran French Sole, jumperset i svart, och en fargglad scarf fran Celine.

Jag har aldrig hogklackat men alskar siden, monster, galna farger, och saker som ar handgjorda och som inte alla har! Har inte ett enda plagg fran HM. Handlar secondhand ibland, men oftast utplockat tycker jag! Alskar HObbs, Pringle, Aquatuscum, Barbour (bor pa landet i England, och alskar ar vara fin och outdoorsy samtidigt!)

Tycker om saker som haller lange, bra kvalitet. Plagg som ar underbara mot huden, typ cashmere sockar.
    har sallan smycken, forutom min trestens diamant forlovningsring.

Om man bäddar får man inte ligga!
Svar på tråden beskriv din stil!