kennelhosta?
tror min lilla vän har fått kennelhosta...hon hostar till och sen verkar det som hon ska kräkas men det kommer inget...fler som haft hund med kennelhosta?
tror min lilla vän har fått kennelhosta...hon hostar till och sen verkar det som hon ska kräkas men det kommer inget...fler som haft hund med kennelhosta?
Mina hundar har haft det. Den ena märktes det dock knappt på och den andre hosta så mycket att hon knappt kunde andas och så pepp det när hon väl andades. Så svårt att säga jag ringde dock blå stjärnan vid det tillfället och de enda de rekommenderade var att gå endast utanför dörren så de får kissa och absolut inte längre. Men då var det konstaterat fall på hundklubben jag gick på så det var uppenbart på det visset att det var kennelhosta. Så om du inte vet bör du ring djursjukhuset.
Jag kände mig dock lite lurad jag har ju vaccinerat hundarna, men det hjälper tydligen inte helt det bara förmildrar symptomen.
okej...så dom ska helst ta det lugnt då?min hund är en väldigt aktiv hund!
Båda våra hundar har haft kennelhosta, ena var riktigt dålig. Ring veterinären!
Vaccinet funkar bara för ett "strain", de kan få ett annat strain...
Våra hundar fick också kennelhosta trots att de var vaccinerade. Den unga var knappt ett år fick det värst och hostade och snorade men var inte allmänpåverkad. Den gamle märktes det knappt på men han fick slemlösande så det kom upp. Han var 13 år. Det värsta var att det kom från en kennel som hade sålt smittade valpar med flit o inte upplyst köparna. Den valpen vi fick det av hann smita massor innan det visade sig. Kommer inte att vaccinera mot det igen. Ingen mening, trodde det var nära på ett 100% vaccin men det är det inte alls enligt veterinär.
ja, men det beror på min hund hadesvårt att andas och man behöver andas mer om man anstränger sig och så blev hennes hosta värre om hon rörde sig mycket så det var ganska narturligt för henne att ta det lungt fast hon i normala fall är hyper aktiv
var ni till veterinären och fick det bekräftat eller läste ni bara om symtom själv..?
Ringde till veterinären. Men fick inte komma dit eftersom det är väldigt smittsamt. Men fick kennelhosta diagnostiserat via telefon
har haft de. en märktes de knappt på, 2 hostade hyfsat, den 4:de hostade grönt slem, snorade å bara gick sakta. varnade alla på min gata så dom vände med sina hundar om dom möttes. hade umgåtts med flera hundar som hade det. (visdste ju inte det såklart) men om den "bara" hostar å gör kräkljud kan de ju bara vara nåt i halsen också, typ tråd/gräs osv som fastnat.