Inlägg från: Casper och Novas mamma |Visa alla inlägg
  • Casper och Novas mamma

kennelhosta?

tror min lilla vän har fått kennelhosta...hon hostar till och sen verkar det som hon ska kräkas men det kommer inget...fler som haft hund med kennelhosta?

• Svar på tråden kennelhosta?
  • Casper och Novas mamma

okej...så dom ska helst ta det lugnt då?min hund är en väldigt aktiv hund!

• Casper och Novas mamma
    Daeminimon skrev 2011-10-17 18:21:57 följande:
    Båda våra hundar har haft kennelhosta, ena var riktigt dålig. Ring veterinären!

Vaccinet funkar bara för ett "strain", de kan få ett annat strain...
    hur märkte du det på dom?och hur var dom?
  • Casper och Novas mamma

var ni till veterinären och fick det bekräftat eller läste ni bara om symtom själv..?

• Casper och Novas mamma
    izzibizz skrev 2011-10-17 20:30:01 följande:
    Ringde till veterinären. Men fick inte komma dit eftersom det är väldigt smittsamt. Men fick kennelhosta diagnostiserat via telefon
    ok..undra hur vanligt det är?kan säga att vi är ofta i en hund hage och leker..så min hund träffar flera olika hundar i veckan...kanske inte konstigt då?
    men du berättade hur hunden hostade?och vet sa att det var det?eller vad sa dom att symtomen var?
  • Casper och Novas mamma
    Daeminimon skrev 2011-10-17 21:51:17 följande:
    Liknande som du säger, de "tutade" liksom, och kräktes ibland upp slem. Det lät som om de satt i halsen/ hade något som irriterade. Plus att den första gången hade valpen precis kommit till oss från kenneln, och andra gången hade de varit på pensionat... Den som hade det som valp var helt ok, hade bara hosta. Den äldre, som fick det båda gångerna var riktigt hängig. Andra gången utvecklades det till halsfluss (!!!) hos honom.
    okej...men du var aldrig till vet?utan dom sa i telefon att det var kennelhosta?
  • Casper och Novas mamma

det var nog inte kennehosta som min lilla vovve fått...hon hostade bara samma dag jag skrev det här och lite dan efter...sen inget mer..men hon nyser och fnyser lite så tror bara hon är lite förkyld!

• Casper och Novas mamma

ni som haft hundar med kennelhosta..hur mycket hostade hunden?
    min hund hostar till nångång om dan..oftast när hon blir jätte jätteglad...så blir lite osäker om det verkligen är kennelhosta?eller om det är en lindrig än!

Svar på tråden kennelhosta?