• sten1

Varför dessa fingervantar?

MissJulie skrev 2011-10-17 22:01:49 följande:
    Oj, jag jobbar inte på förskola men jag letar febrilt efter just fingervantar till min 2-åring. Hittar bara tumvantar men det är ju kasst eftersom de inte kan röra händerna/fingrarna lika bra. Nån som vet var jag kan köpa lite tjockare FINGERvantar till min 2-åring? Har bara sett på H&M o då var det slut i hans storlek... :(

Stadium har vattentäta fingerhandskar, och pop har magiska fingervantar i ull

Jag har arbetat på förskola, på småbarn, och jag föredrog att barnen hade fingervantar. Det gick snabbt att ta på tycker jag? Och barnen kan använda händerna och tar inte av sig vantarne hela tiden. Tvärtom tycker jag att styva tumvantar kan vara ett helsike.

Ull håller värmen även när det blir blött också.     
  • sten1
    Vanilj L skrev 2011-10-20 23:40:52 följande:

Men vad gör du då när vintern kommer för då måste ju ännu tjockare vantar fram?

Eller så är det samma vantar, fast i kombination med ullunderställ och ullstrumpor, fleece och vinteroverall och ullmössa. Och då är barnet varmt. 

Jag förstår inte argumentet att vissa vantar måste sparas till minusgrader. Det beror ju helt på hur kombinationen av kläder ser ut. Om barnet är iskallt om händerna så behöver barnet mer kläder och/eller tjockare vantar.    
Svar på tråden Varför dessa fingervantar?