• Sveasson

Elgiganten, någon som vet pris i butik mot nätpris, snabbt!

Vi står i beredskap att åka och köpa mobil, men netonett ligger åt ena hållet och Elgiganten åt andra. På nätet är Elgiganten tio kr billigare än netonett på den modell jag vill ha, men någon som vet hur mycket dyrare den är i butik mot vad som står på deras sida på nätet? 
    Det är en SE Neo V jag ska ha.

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/MT11IBLUE/sony-ericsson-xperia-neo-v-mt11i-bla

• Svar på tråden Elgiganten, någon som vet pris i butik mot nätpris, snabbt!
  • Blondina

Vi brukar hänvisa till nätpriserna och får ALLTID köpa till det.

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Runguska

Använd collect@store annars, då vet du vad priset blir.

• Sveasson
    Runguska skrev 2011-10-18 08:45:58 följande:
    Använd collect@store annars, då vet du vad priset blir.
    Hur använder jag det?
  • Runguska

"Köp" varan online men som leverans väljer du Collect@Store. Du får då varan reserverad (och behöver inte åka i "onödan" om varan inte finns i lager och får leveransbekräftelse att skriva ut och ta med till butiken tillsammans med ordernummer.

Sveasson skrev 2011-10-18 08:47:18 följande:
    Hur använder jag det?
  • tantS

Sist jag skulle handla på elgiganten skulle jag ha en bärbar hemtelefon. Kostade 200kr mer i affär än på nätet och killen i disken ville inte ge mig till nätpris. Ringde sambon som köpte varan på nätet med utleverering (collect @ store) på den elgiganten jag va. Jag gick en tur i köpcentrat sålänge. En timme senare hämtade jag exakt samma telefon som jag tittat på i affären, men till nätpriset. De va bara ute och hämtade den på hyllan. Kan tyckas vara rätt löjligt med olika priser med dagens teknik.

• Sveasson
    Runguska skrev 2011-10-18 08:58:55 följande:
    "Köp" varan online men som leverans väljer du Collect@Store. Du får då varan reserverad (och behöver inte åka i "onödan" om varan inte finns i lager och får leveransbekräftelse att skriva ut och ta med till butiken tillsammans med ordernummer.
    Supersmart, då testar jag det
  • Hallonmumsan

Står det inte att det är nätpris så är det det priset som gäller. Sen har dom prisgaranti så ni får ändå inte betala mer än netonnet.

• Sveasson
    Hallonmumsan skrev 2011-10-18 11:01:21 följande:
    Står det inte att det är nätpris så är det det priset som gäller. Sen har dom prisgaranti så ni får ändå inte betala mer än netonnet.
    Sambon var inne på elgiganten och kollade deras pris på Neo Mt, den låg 600 kr över vad den ligger på på netonet och nej, de ville inte sänka priset på den så det blir inte elgiganten vi handlar av direkt.
  • Hallonmumsan

Då gör dom fel. Hänvisa tull prisgarantin. Min syster har jobbat på Elgiganten i många år så jag vet att dom måste sänka om varan finns i annan butik ( ej nät priser) inom samma område. Man kan alltså inte hänvisa till en butik som ligger 10 mil bort. Prisgarantin gäller i 30 dagar och man kan komma in under dessa 30 dagar och kräva mellanskillnad om man hittar varan billigare.

Svar på tråden Elgiganten, någon som vet pris i butik mot nätpris, snabbt!