• Anonym

Tror jag glömt en tampong... i mig!

Jag vaknade precis och insåg att jag kanske glömt en tampong I MIG! Jag hade en igårnatt, men ingen över dagen. Jag har inget minne av att jag tog ur den igårmorse nämligen!
    Jag hade en inatt så den sprang jag upp och tog ur, sen körde jag upp fingret så långt jag nådde men jag hittade ingenting... det är ju "trångt" men jag borde väl känt om jag stötte på en tampong, även en som varit inne länge. Eller?

• Svar på tråden Tror jag glömt en tampong... i mig!
  • Anonym (h)

Ja du borde ha känt om den fanns kvar där.

• Angel 87

Ja, självklart! Den är inte kvar. Dom kan inte åka upp och "försvinna". Ta det bara lugnt.. 
    Och är det för jobbigt så ring bara till gyn och prata med dom.

Ha en bra dag!

MVH Angelica

http://blogg.mama.nu/angel/ 

• Anonym

Skönt att höra! Men den kan inte ha åkt längre upp än vad jag kan nå då? Jag har ju inte världens längsta fingrar. Jag hade ju ändå stoppat in en annan tampong efter den, kan inte den ha tryckt upp den första ännu längre?
    Jag har verkligen försökt minnas att jag tog ur tampongen men nix, inget minne alls. Jag minns att jag tänkte på det när jag gick upp, men sen är det tomt.

• cloudberry79

Jag lovar att du inte har världens djupaste slida heller När du för upp ett finger så bör du känna livmodertappen ganska snart, känns ungefär som din nästipp. Hittar du den så har du inte någon tampong fast där inne.

/Hon som faktiskt glömt att ta ut en tampong en gång och gått omkring med dubbla ett tag.

If you love me - please don't feed me!
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2011-10-18 10:44:50 följande:
    Jag lovar att du inte har världens djupaste slida heller När du för upp ett finger så bör du känna livmodertappen ganska snart, känns ungefär som din nästipp. Hittar du den så har du inte någon tampong fast där inne.

/Hon som faktiskt glömt att ta ut en tampong en gång och gått omkring med dubbla ett tag.
    Hehe nä det har jag säkert inte Jag brukar inte köra upp fingrarna i slidan så jag vet inte riktigt hur det brukar kännas.. men hela fingret blev liksom omslutet av slidan, om man kan säga så. Ganska trångt. Vet inte om det beror på att jag har mens eller om det alltid är så.
    Jag kan väl iaf lugna mig då, förmodligen finns det ingen tampong där  
  • Anonym (Oxå glömt.)

Hejsan tjejen. Jag har oxå glömt tampång i 2 gånger, och fått åka till Gyn och tagit ut dom. Sen har jag en skräck historia bakom tampång. "och ja den är sann" min mammas skulle vara barnvakt åt sin kusin när mamma och hon va små, mamma var 4 år äldre än henne, när hon plötsligt fick världens huvudvärk, och började svettas massor, så efter några timmar kom föräldrarna, och dom insåg att det va bara ringa efter en ambulans, väl inne på sjukhuset hittar dom inget som är fel på flickan. En stund senare va hon död... Sen blev det obduktion på henne, och då hittade dom en tampång som hon glömt, som legat och bildat en massa bakterier. Hon va den första i Sverige som dog av en tampång..... Vet inte om det hänt efter henne. Men det jag vill få fram Tjejer är att ni måste vara försiktiga, och tror du nu att du glömt en, snälla åk till Gyn och kolla det..

• cloudberry79
    Anonym (Oxå glömt.) skrev 2011-10-18 10:57:25 följande:
    Hejsan tjejen. Jag har oxå glömt tampång i 2 gånger, och fått åka till Gyn och tagit ut dom. Sen har jag en skräck historia bakom tampång. "och ja den är sann" min mammas skulle vara barnvakt åt sin kusin när mamma och hon va små, mamma var 4 år äldre än henne, när hon plötsligt fick världens huvudvärk, och började svettas massor, så efter några timmar kom föräldrarna, och dom insåg att det va bara ringa efter en ambulans, väl inne på sjukhuset hittar dom inget som är fel på flickan. En stund senare va hon död... Sen blev det obduktion på henne, och då hittade dom en tampång som hon glömt, som legat och bildat en massa bakterier. Hon va den första i Sverige som dog av en tampång..... Vet inte om det hänt efter henne. Men det jag vill få fram Tjejer är att ni måste vara försiktiga, och tror du nu att du glömt en, snälla åk till Gyn och kolla det..
    Man kan inte dö av en tampong, och bakterier bildas inte ur tomma luften. Man kan få TSS bland annat av att man har taskig handhygien när man använder tamponger, men även av andra orsaker. TSS är livsfarligt, men är man noggrann med handhygienen och inte använder tamponger hur länge som helst utan att byta är det ingen fara. Kan man föra in fingrarna hela vägen utan att hitta något så har man ju inget där, för tamponger kan inte försvinna in i kroppen...
  • Anonym (Oxå glömt.)

Cloudbrry79.. Jo man kan visst dö utav det. Va ju inte så att hon glömt den i i 2-3 dagar. Hon hade haft den i betydligt längre.... Så kom inte och snacka om saker du inte vet....

• cloudberry79
    Anonym (Oxå glömt.) skrev 2011-10-18 11:44:11 följande:
    Cloudbrry79.. Jo man kan visst dö utav det. Va ju inte så att hon glömt den i i 2-3 dagar. Hon hade haft den i betydligt längre.... Så kom inte och snacka om saker du inte vet....
    Läs på lite om TSS vetja! Det är inte tamponger man blir sjuk av, det är bakterier från dålig hygien. Om man för in en tampong som har stafylokocker på sig så kan man drabbas av TSS, men bakterierna kommer inte från själva tampongen, utan från handhavandet.

http://www.toxicshock.com/
  • Anonym

Jag har grävt runt lite igen, hittar inget det som jag känner en bit in, inte hela fingret men nästan, är som en typ mjuk boll.... vad är det?

• Fia 28
    Anonym skrev 2011-10-18 13:19:20 följande:
    Jag har grävt runt lite igen, hittar inget det som jag känner en bit in, inte hela fingret men nästan, är som en typ mjuk boll.... vad är det?
    Det borde väl vara livmodertappen om jag inte har helt fel.
  • cloudberry79

Det är förmodligen din livmodertapp. Om du petar lite på den så brukar man känna att den är en del av kroppen. Livmodertappen är lite utåtbuktande och lite mjuk.

Det är självklart farligt att gå med en gammal tampong i flera dagar, för man KAN utveckla TSS. Det är dock inte exklusivt tamponger som orsakar sjukdomen, utan det faktum att den skadar slemhinnorna och för in stafylokocker från handhavandet rakt i blodet. TSS är en infektion i blodet som kan drabba även män och barn, inte bara kvinnor med mens.

• Anonym
    cloudberry79 skrev 2011-10-18 13:22:46 följande:
    Det är förmodligen din livmodertapp. Om du petar lite på den så brukar man känna att den är en del av kroppen. Livmodertappen är lite utåtbuktande och lite mjuk.

Det är självklart farligt att gå med en gammal tampong i flera dagar, för man KAN utveckla TSS. Det är dock inte exklusivt tamponger som orsakar sjukdomen, utan det faktum att den skadar slemhinnorna och för in stafylokocker från handhavandet rakt i blodet. TSS är en infektion i blodet som kan drabba även män och barn, inte bara kvinnor med mens.
    Ja, en del av kroppen är det allt varm och mjuk, men ändå fast i formen typ. Nästan lika stor som en golfboll faktiskt Förvånad inte riktigt dock. Fast man känner bara halva. Jag har nyligen varit på cellprov o då sa dom inget konstigt.... den sitter i fram, ut mot magen så att säga.

Okej men jag borde ju ha känt den nu hoppas jag...
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2011-10-18 13:16:23 följande:
    Läs på lite om TSS vetja! Det är inte tamponger man blir sjuk av, det är bakterier från dålig hygien. Om man för in en tampong som har stafylokocker på sig så kan man drabbas av TSS, men bakterierna kommer inte från själva tampongen, utan från handhavandet.

www.toxicshock.com/
    Hon sa väl aldrig att det var tampongen i sig som dödade henne, men bakterier som bildades och det är ju sant!

Dock kan jag säga att en tampong kan försvinna väldigt mkt längre upp än vad jag trodde förut iaf.

Jag brukar använda tampong ibland när vi har sex och stoppar den då så långt upp att den inte känns. Så om man som TS aldrig i princip kännt i sitt underliv så tror jag nog man kan missa den om den fått skjuts av en annan tampong:)
  • cloudberry79
    Anonym skrev 2011-10-18 13:47:19 följande:
    Hon sa väl aldrig att det var tampongen i sig som dödade henne, men bakterier som bildades och det är ju sant!

Dock kan jag säga att en tampong kan försvinna väldigt mkt längre upp än vad jag trodde förut iaf.

Jag brukar använda tampong ibland när vi har sex och stoppar den då så långt upp att den inte känns. Så om man som TS aldrig i princip kännt i sitt underliv så tror jag nog man kan missa den om den fått skjuts av en annan tampong:)
    Du måste ha väldigt djup slida, jag tror att den genomsnittliga slidan är 8-9 cm djup om jag minns rätt (vid sexuell upphetsning slätas slidväggen ut, så slidan blir runt dubbel längd) , alltså tampongen plus fyra-fem centimeter när man inte är kåt... Tampongen kan omöjligt åka längre in än så, för hålet i livmodertappen är normalt sett bara öppet en millimeter drygt vid menstruation, annars är det helt stängt
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2011-10-18 14:35:32 följande:
    Du måste ha väldigt djup slida, jag tror att den genomsnittliga slidan är 8-9 cm djup om jag minns rätt (vid sexuell upphetsning slätas slidväggen ut, så slidan blir runt dubbel längd) , alltså tampongen plus fyra-fem centimeter när man inte är kåt... Tampongen kan omöjligt åka längre in än så, för hålet i livmodertappen är normalt sett bara öppet en millimeter drygt vid menstruation, annars är det helt stängt
    Nej tampongen åker självklart inte in i livmodertappen....har full koll på den efter tidigare ha försökt bli med barn en längre tid. Och jag kan även känna var trådarna till min spiral går in utan problem.
    Tampongen lägger sig bredvid livmodertappen. Den försvinner ju inte, jag får ju ut den sen:)
    Men enligt din egen utsago så tampongen plus 4-5 cm.....ja det räcker ju för att du inte ska känna den om du inte gräver djupt:)

Sen undrar jag hur en 20 cm kuk kommer in i en 8 cm:s slida?? För in kommer den ju även om man inte är upphetsad!
  • Anonym (Trodde jag med)

Jag upplevde samma sak i somras. När jag skulle ta ut en tampong, trodde jag, hade jag ingen där! Letade lite men det fanns helt enkelt inget där.

Jag hade säkert tagit ut den utan att tänka på det. Sedan dess har ingenting hänt i alla fall och jag mår utmärkt. Det var flera månader sedan nu och jag har inte varit hos gyn.
    Tror du kan ta det lugnt Flört

Svar på tråden Tror jag glömt en tampong... i mig!