Inlägg från: Anonym (ovetande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ovetande)

"Bra"/"Dåligt" område i Västerås?

Hej hopp! Jag och min kille ska flytta till Västerås i vår och sitter redan nu och kikar efter lägenhet! Men nu till den känsliga frågan... Vilka områden är "bra" i Västerås och vilka är "dåliga"? 

Ser att Bjurhovda har riktigt billiga lägenheter, beror det på att det är ett sämre område? Har ärligt talat ingen lust att flytta till nåt slummområde då jag inte vet hur lång tid det tar innan vi skaffar barn och jag vill att mitt barn och även vi själva ska vara trygga när vi är ute! :)

Så ni från Västerås, kan ni lite snabbt rabbla upp de "bra"/"dåliga" områdena i Västerås så man som nykomling inte väljer "fel" :)  

• Svar på tråden "Bra"/"Dåligt" område i Västerås?
  • Anonym (ovetande)

Aaah okej, skönt att ha lite koll! :) Ja vi flyttar på grund av jobb. Har fått jobb i city och vi har bil och körkort båda två :) jag tror att vi har tänkt köpa för det verkar så dyrt att hyra i Västerås :/ 

Vi har tittat mycket på bjurhovda för där verkar det finnas mycket fina och billiga lägenheter! men då kanske det är för att det är ett "dåligt" område!? 

• Anonym (ovetande)

Eftersom en av oss är arbetslös så är det väl cirka max 500.000. Och vi bor i en trea nu och har blivit vana med stort så vi vill helst inte ha jättelitet. Sen vore vi glada för uteplats. Så det är lite krav vi har ändå, vet inte om kraven går ihop med våran budget om man vill ha i ett "finare" område!? :/ 

• Anonym (ovetande)

fast det går bra med en tvåa också, om den är över 60 kvadratmeter :) Hum, få klura på den, men nu vet jag ungefär vilka områden man "bör" välja. tack för det! :)

• Anonym (ovetande)

En till fråga, om man tänker områdena utanför stan då? Till exempel tillberga, hur är det då? Är tillberga ett dåligt område? Har hört att barkarö och tidö lindö är bra men där är det väl sviiiindyrt och det var lååååååång kö på lägenhet där. 

• Anonym (ovetande)

Jag har kikat en del på haga och de har ju fina lägenheter, men ganska små. Men är alltså bjurhovda en av de sämre områdena eller bara ett medelområde? De har JÄTTEBILLIGA lägenheter som är jättafina, stora och med uteplats och fina balkonger. Varför så billigt? Är det slummen eller bara långt ifrån stan? 

• Anonym (ovetande)

Ja fast ibland kan lägenheter vara billiga för att de ligger långt ifrån stan också, så jag tänkte att det kanske kunde vara så :)

• Anonym (ovetande)
    Kenzie skrev 2011-10-18 11:12:58 följande:
    Om ni vill bo lite utanför city så är Barkarö ett väldigt lugnt och barnvänligt område. Det är mest hus här men det finns både bostadsrätter och hyresrätter.
    Har kikat på det, men på hyresrätterna var det 40 i kö på 12 lägenheter, och bostadsrätterna är upptagna :P 
  • Anonym (ovetande)

Min dröm är att bo i lägenhet i antingen Tidö Lindö, Barkarö eller Fullerö ;) Men det håller inte min budget för! Vet inte vad det skulle kosta med en bostadsrättslägenhet i Barkarö, men dom lär ju ändå aldrig bli lediga och vi har bara tänkt bo i lägenhet tills vi båda har jobb. Då undrar ni, varför köpa? För att vi helt enkelt inte har råd att hyra då det kostar satan för en relativt stor lägenhet att hyra i Västerås :O 

• Anonym (ovetande)

Nej vi MÅSTE inte ha så stort, det handlar väl om prioriteringar, men eftersom vi båda är från en liten stad så bor vi hellre utanför stan där det kanske är lite billigare än mitt i stan och har lite större. Vill absolut inte bo supercentralt! 

• Anonym (ovetande)

Vi bor 10 mil från Västerås och vi har åkt runt och kollat en hel del, bodde även i Västerås ett halvår förut när jag pluggade och då bodde jag på malmaberg. :) Mycket fint enligt mig... Men det är svårt att få en uppfattning av att bara åka runt och titta när jag bott där i ett halvår förut och inte fick nån uppfattning då! :)

• Anonym (ovetande)

låter bra det , vi får kika vidare :) Ska trots allt inte flytta förrän i vår :)

• Anonym (ovetande)

Ligger skultuna bara 2,5 kilometer från city? :O trodde det var typ 2 mil mellan! :O

• Anonym (ovetande)

skulle gärna på i tidö lindö, svindyrt dock :/  

Svar på tråden "Bra"/"Dåligt" område i Västerås?