• Anonym

Utdrag ur belastningsregistret?!!

Om man är misstänkt för ett brott syns det på utdraget då? Även om man inte är dömd ännu?

Handlar om en trafikföretelse, fortkörning.

• Svar på tråden Utdrag ur belastningsregistret?!!
  • Anonym

Nej, i belastningsregistret syns bara brott som man är dömd för t ex en godkänd ordningsbot, godkänt strafföreläggande eller en dom från domstol.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-18 12:41:18 följande:
    Nej, i belastningsregistret syns bara brott som man är dömd för t ex en godkänd ordningsbot, godkänt strafföreläggande eller en dom från domstol.
    vad innebär godkänt straffföreläggande? men om man delgivits misstanke syns de inte? dvs inte vart i domstol eller liknande
  • Lindreas

Nej det syns inte. Och om det är för anställning i inom barnomsorgen syns det bara om du blir dömd för grova brott, misshandel, mord, sexuella övergrepp och liknande.

• Kjell2
    Anonym skrev 2011-10-18 12:59:10 följande:
    vad innebär godkänt straffföreläggande? men om man delgivits misstanke syns de inte? dvs inte vart i domstol eller liknande
    Att du fått en förslag på straff, t ex böter för fortkörning, och godkänt det. Görs vanligtvis direkt på platsen genom att du skriver på och får en böteslapp. Alltså en form av brott/straff utan att gå via domstol,
  • Anonym
    Lindreas skrev 2011-10-18 13:09:59 följande:
    Nej det syns inte. Och om det är för anställning i inom barnomsorgen syns det bara om du blir dömd för grova brott, misshandel, mord, sexuella övergrepp och liknande.
    nej inte dömd för något speciellt inte de området.
    Är inon finans de vill se att jag inte begått bedrägerier.

syns de inte ens att jag blivit delgiven trafikbrott? på utdraget då jag är misstänk eller jag har erkänt snarare.
  • Anonym
    Kjell2 skrev 2011-10-18 13:10:14 följande:
    Att du fått en förslag på straff, t ex böter för fortkörning, och godkänt det. Görs vanligtvis direkt på platsen genom att du skriver på och får en böteslapp. Alltså en form av brott/straff utan att gå via domstol,
    nej inget sånt bara ett förhör hos polis som degav mig av misstanke.
    Men för ibland står det:

Person finns inte i polisens misstanke eller brottsregster. men om man nu är misstänk står inte det då?
  • Svanungen
    Anonym skrev 2011-10-18 13:12:44 följande:
    nej inget sånt bara ett förhör hos polis som degav mig av misstanke.
    Men för ibland står det:

Person finns inte i polisens misstanke eller brottsregster. men om man nu är misstänk står inte det då?
    Så länge man inte är dömd för något finns det inget i registret.  Misstanke finns inte med.
  • Anonym
    Svanungen skrev 2011-10-18 13:27:57 följande:
    Så länge man inte är dömd för något finns det inget i registret.  Misstanke finns inte med.
    tack för hjälpen!
  • Anonym (insatt)
    Svanungen skrev 2011-10-18 13:27:57 följande:

I misstankeregistret syns självklart de brott man är misstänkt, men (ännu inte) dömd för!
  • Svanungen
    Anonym (insatt) skrev 2011-10-18 21:15:57 följande:
    I misstankeregistret syns självklart de brott man är misstänkt, men (ännu inte) dömd för!
    Det var brottsregistret det var tal på.
Svar på tråden Utdrag ur belastningsregistret?!!