• The75

Syskonförsök inom ett halvår - fler?

Hej
    Lieben vi möts igen ;O) min son är bara 3 mån så det får väl dröja ett tag till innan jag sätter igång igen men pga ålder mm vill jag inte vänta för länge innan jag sätter igång igen man får ju nästan räkna med att det behövs ett par försök innan man lyckas igen.
    Jag har ca 8 embryon i frysen på Ava Riga så jag hoppas på helsyskon till min son,det känns nästan lite syndigt att börja prata om syskon längtan när man redan har en liten men längta får man väl ;O)
    Jag har oxå undrat lite vart dom som gör syskon försök hänger,vem vet några kanske hittar hit.

Jag har hört att man i allafall på Ava Riga behöver ha tror det var 3 ammnings fria månader innan man kan börja igen men jag vet inte hur det är här hemma!

• The75

Hej
    Tack för igår, efter fikat gick jag iväg till BM och sen till BVC, jag passade på att fråga BM när vi kunde börja med syskon försök och hon sa feb om jag inte ammade och min mens kommit igång vilket den redan har.
    Feb känns lite tidigt men slutet av april början av maj kommer vi nog börja försöka.

• The75

Hej
    Fliix va spännande att få komma igång igen men oxå jobbigt,har ni flera embryon kvar efter embryoadoption eller kommer ni använda er av andra embryon denna gång?

Ester03 vilken soppa du hamnat i med pass och allt,hoppas det löser sig så du kan komma iväg :O)

• The75

Hej
    Fliix spännande :0)
    Jag undrar om ruvtiden kommer gå lika långsamt vid syskonförsöket man har ju inte lika mycket tid till övers för att känna efter du får berätta när det är färdig ruvad hur du upplevde det
    Så då är det " bara" att sätta igång och hålla tummarna då, du får gärna hålla oss uppdaterade :0)
    Har du fått samma mediciner denna gång eller har dom gjort några förändringar?

• The75

Då håller vi tummarna att dom 8 embryona överlever och att FET går bra trots hostan:0)
    Hälsa Barcelona från mej det är min favorit stad :0)

• The75

Hej
    Ester03 förstår hur du känner men det är ett steg i rätt riktning du är gravid så grattis nu kan du inget mer göra än vänta tills det är dax för Vul :0)

Gott nytt år alla :0) hoppas vi blir fler som plusar under 2012

• The75

Hej

Otäckt det där med blödningar när man är gravid men ganska vanligt, innan jag själv hade blödningar nu sista graviditeten trodde jag att alla blödningar betydde missfall men så är det ju inte alls.
    Vad man kunde se så var det mina slemhinnor som blödde och det trodde min gyn berodde på att slemhinnorna blev så sköra av vaggisarna och jag blödde från vecka 8-14 lite färskt och ibland gammalt utan att det var någon fara.
    Vet inte om det stämmer men jag har hört att det är vanligt att man blöder när man väntar tvillingar min syster har tvillingar och hon blödde en del under början av sin graviditet det var så dom fick reda på att det var två dom åkte in akut för att hon hade blödningar och då såg dom att det var två :0)

Lieben vi har oxå tänk börja i vår med nya försök, min son är 5 mån och han ammar inte längre han ville inte längre och det känns helt ok
    Vi har tänkt ta kontakt med vår klinik nu efter nyår och göra upp en plan för när det kan vara lämpligt att börja det känns alltid bra med ett datum :0)

Ester03 välkommen till ett regnigt Stockholm :0)

• The75

Hej
    Natalie03 jag tror jag har hört  av en av tjejerna i min tråd ÄD gravida latte mammor i stockholm att man får göra syskon försök om man har kvar embryon i frysen men att det kosta ca 10.000kr per insättning gå in i tråden och fråga :O)
    Vi är ett gäng glada mammor som fått barn via ÄD som bor i stockholm och har gjort våra ÄD/ED i sverige och utomlands.

• The75

Leiben varför kollar du din ÄL? Min kliniken vill bara vet när jag har min mens!

• The75

Leiben ok då förstår jag, vi tar proceren spruta som nedreglerar

Fliix spännande hoppas på bättre tur denna gång :0)
    Vi kör oxå stimulerat FET :0)
    Jag har mens men jag tror inte jag har ÄL varje gång.

• The75

Ester03 så spännande med två små liv på G och skönt att du fått internet uppkopplingen att fungerar man känner sig lite vilsen utan den.
    Vilken MamaMia går du på? Vi gick på Karlavägen hos en jätte bra BM dom är bra där och det känns skönt att dom inte är främmande för ÄD att dom vet vad dom ska göra för extra undersökningar och ändå inte fokuserar för mycket på att man gjort ÄD man är ju gravid :0)

• The75

Hej
    Jag har en liten fundering! vi medelade kliniken att vi gärna vill göra FET i April och det var inga problem det skulle gå jätte bra allt dom ville veta var när min mars mens var men nu känner jag mej lite förvirrad kommer jag verkligen hinna göra FET i april? jag fick för mej att det tog längre tid i mellan! först sprutan sen progyron tabl och mäta slemhinnorna mm men det var ju ett tag sen sist så jag kan ha fel eller någon som kom ihåg?

• The75

Leiben jag vet faktiskt inte? Måste ju bero på något!
    Jag har gjort det båda gångerna både ET och FET.
    Hinos ok då kanske det räcker men jag tänker nog höra av mej mån innan för säkerhets skull jag skulle nämligen vilja hinna med 2 FET innan jag börjar jobba igen i sep om det skulle behövas :0)

• The75

Hej

Fliix hur har det gått?

Nu är jag på g inför första syskon försöket :o) i ons tog jag Procern sprutan och i dag kom min " mens" så på onsdag nästa vecka är det dax att börja knappra piller och om allt går som det ska blir det FET 24 april :O))
    Sen är det bara att vänta och hoppas :O))

• The75

Hej
    Det blev inget denna gång så nu blickar vi framåt mot syskonförsök nr 2 :0)

Svar på tråden Syskonförsök inom ett halvår - fler?