• Ung Mamma 91

Folk glor :(

En sak jag måste uttrycka mig om är att en massa folk glor väldigt ofta på mig då jag går nånstans! På stan e de värst. Liksom e jag ett mobboffer eller vad ? Har inte folk sett någon gång en fräch ung mamma som är gravid ? Blir bara så himla irriterad. Går och handlar och sånt som alla andra mammor gör i sin vardag. Grr! Någon som har samma problem ? En gång röt jag till till ett par tjejjer som satt på en bänk. Dom satt och fnissa typ , blev så himla arg. Nu då jag gick till MVC stog de en massa gymnasieelever och tanter vid busshållplatsen och glodde. Vissa tanter är nog rätt snälla endå. Har vart med om en gång att en tant kom fram och sa "oj va söt. Hur gammal e han ? Du är ung du också" "oj är det en till påväg också ?" Jag ba; "Varför sluta då det är som roligast?" Nej men ärligt , e lite störande faktiskt. Anders tycker att jag ska va glad för att få uppmärksamhet men ja. E ju som att man skulle va kändis. Någon som har samma problem ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 13:33
    Anders är min kille. Detta är kopierat från mitt blogginlägg.
  • Svar på tråden Folk glor :(
  • April barn

Det undrar jag med, älskar att titta (glo?) på andra människor hur de ser ut, vad de har på sig, om de har barn / är gravida, hur gamla de ser ut att vara haha. Är en sådan där riktigt nyfiken en Skrattande

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • Ung Mamma 91
    April barn skrev 2011-10-18 14:15:00 följande:
    Men du tror inte det bara är du som upplever att dem glor?

Människor tittar på gravida kvinnor samt små barn för att de tycker det är fint och roligt med gravid magar och gulligt med bebisar.
    Mjoo. Kanske det.
  • Ung Mamma 91
    La Lola skrev 2011-10-18 14:24:39 följande:
    Jo men du lägger ju trots allt märke till att andra kollat på dig...då måste ju du titta på de.

Sen undrar jag en sak, står du verkligen aldrig o kollar på andra människor?
    Aldrig nånsin?
    Kanske nångång. Men jag glor inte som att jag har 100 stora ögon prec. Bara kollar snabbt liksom. 
  • Ung Mamma 91
    April barn skrev 2011-10-18 14:32:46 följande:
    Det undrar jag med, älskar att titta (glo?) på andra människor hur de ser ut, vad de har på sig, om de har barn / är gravida, hur gamla de ser ut att vara haha. Är en sådan där riktigt nyfiken en Skrattande
    Haha , nyfiken i en strut!
  • La Lola
    Ung Mamma 91 skrev 2011-10-18 14:36:28 följande:
    Kanske nångång. Men jag glor inte som att jag har 100 stora ögon prec. Bara kollar snabbt liksom. 
    Fast...de kanske inte uppfattar det så.
    De kanske tänker precis som dig; "fan vad hon glor!"
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Jiinii

äsch folk glor oavsett man är ung gammal snygg ful har barn med sig eller inte det är så klart man lägger märke till sin omgivning

• Lindreas

Jag tittar jämt på gravida, det är ju snyggt! Får idéer om klädsel och stil genom att titta på andra. Tror faktiskt du överreagerar och drar "ung-kortet".

• Ung Mamma 91
    Lindreas skrev 2011-10-18 15:08:37 följande:
    Jag tittar jämt på gravida, det är ju snyggt! Får idéer om klädsel och stil genom att titta på andra. Tror faktiskt du överreagerar och drar "ung-kortet".
    Kanske det. Frågar bara om era åsikter. Och fick svar på tal :)
  • Grazzy
    Ung Mamma 91 skrev 2011-10-18 13:42:47 följande:

Ser jag så hemsk ut ? :P

Jag tycker du är jätte söt tjej! :D Och du ser inte så himla ung ut i mina ögon faktiskt.
    Jag är 20 år (född 91) och är dock väldigt kort så folk glor pgr av det när jag varit gravid. E gravid med nummer 2 nu så syns inte mycket ännu av magen, men snart så  
Svar på tråden Folk glor :(