• Anonym

Hur ofta blir du förälskad?

Det är ju individuellt det här med hur ofta man känner förälskelse för någon. Är man i ett fast förhållande är man ju förhoppningsvis inte förälskad i någon annan, men det kan ju även det hända. Men det vore intressant att höra hur ofta olika personer känner de här känslorna?

Man får definiera förälskelse som man vill och gärna även berätta hur ofta man känner sig lite attraherad/småtänd på personer i sin omgivning.

Har ni flera "span" samtidigt? Kan det gå lång tid utan något av intresse?

Själv kunde jag tidigare, när jag var ung, bli störtförälskad snabbt och lätt, det kunde vara väldigt intensivt och sitta i väldigt länge, men även vara alldeles flyktigt och försvinna snabbt.
    Nuförtiden krävs det en del för att jag ska bli ordentligt attraherad, och jag känner inte förälskelsekänslan lika ofta. 

Hur är det för er? 

• Svar på tråden Hur ofta blir du förälskad?
  • Nyfiken gul

well - gift eller ej - alla har nog en crusch på en skådis/musiker/kändis   - vilket ju OCKSÅ självklart är en form av förälskelse oavsett hur den uttrycker sig rent känslomässigt. (kroppsligt/psykiskt)

Förälskad i en människa pga sprudlande utstrålning eller för att nån helt enkelt är snygg och tilltalar ens biologiska klocka det händer titt som tätt

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

Är gift nu men riktigt kär har jag bara varit tre gånger och ett par gånger lite förälskad. Blir heller inte så ofta attraherad av någon (även innan jag träffade min man) kanske är jag kräsen eller svårflirtad? Är 36 kan jag tillägga om någon undrar om ålder.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-18 16:45:01 följande:

Är gift nu men riktigt kär har jag bara varit tre gånger och ett par gånger lite förälskad. Blir heller inte så ofta attraherad av någon (även innan jag träffade min man) kanske är jag kräsen eller svårflirtad? Är 36 kan jag tillägga om någon undrar om ålder.

Kan tillägga att jag som tonåring lättare kunde känna förälskelser och flyktiga sådana än efter jag var 20.
  • Anonym

Det kanske finns nån biologisk funktion det där med att man kan "svalna" lite efterhand, då man har uppnått en ålder då man "ska" ha hittat sin partner redan. Bara spekulerar.
    Nyfiken gul - du verkar ha kvar det där med frekventa småcrusher. Jag är lite avundsjuk!
    tack för era svar  

• Anonym (kär)

åh jag har span hela tiden mest.  Blir förälskad lite då och nu i folk, ibland helt himlastormande så jag inte kan tänka på annat ett tag, ibland mer sansat. Livet blir mycket roligare med mer kärlek!

Jag är gift och har barn.

• Anonym (Förälskad :D)

Blir faktiskt nyförälskad i min sambo nästan varje dag :) 

• Anonym

Så härligt :) Håller med om att livet blir roligare med de känslorna! 
    Och vad härligt att du "förälskad :D"känner så för din sambo! Grattis :) 

• Anonym

Oj små förälskelser eller riktigt kär kan jag bli ibland. Jag råkar vara det nu. Det är liksom inget problem för mig så länge jag håller det inom mig och absolut inte handlar efter det. Sååå, ganska ofta. Och jag njuter så länge det varar. Lite pirr och fjärilar har ingen dött av. Ett utstrålande leende som kommer emot en.. mmm jag dör lite..

Ja jag är gift.

• Saheell
    Nyfiken gul skrev 2011-10-18 16:41:44 följande:

Förälskad i en människa pga sprudlande utstrålning eller för att nån helt enkelt är snygg och tilltalar ens biologiska klocka det händer titt som tätt

Samma här Och jag är gift också.
  • Trust me

Varje gång det uppstår en riktigt härlig närhet. Minst tre gånger i veckan alltså.

Let me corrupt you
  • Anonym

Alltså, det spännande här tycker jag är, att om många människor är lite småförälskade allt som oftast så finns det ju förmodligen SÅ många romanschanser som går till spillo! Om man utgår från att många har de här känslorna när de träffar en trevlig person med fin utstrålning. det där kan jag fundera på ibland - hur många av dem man faktiskt haft ett intresse tillbaka alternativt skulle kunnat fått det om man visat sitt intresse..

• Anonym

Jag har under mitt 19-åriga liv hunnit med 2 riktiga förälskelser. Min första pojkvän blev jag störtkär i och det höll i 2 år, men sen tog det slut lika snabbt som det började. Kanske för att jag råkade vara otrogen på en fest med killen jag blev tillsammans med kort därefter. Vårt förhållande höll i ett halvår innan jag gjorde samma sak igen - var otrogen på en fest. Inget sex eller så, jag visste ju innerst inne att det var fel och ville inte ha sex, bara kyssas. Det kändes mildare på något sätt. Gjorde slut med min pojkvän och har varit singel sen dess, ungefär tre månader.

På 3 månader har jag hunnit bli kär/förälskad 5 gånger. FEM! Jag har jättelätt för att bli kär, men jag har lika lätt att glömma bort kärleken. Hoppas att jag växer ifrån det. 

• Trust me
    Anonym skrev 2011-10-18 17:41:26 följande:
    Alltså, det spännande här tycker jag är, att om många människor är lite småförälskade allt som oftast så finns det ju förmodligen SÅ många romanschanser som går till spillo! Om man utgår från att många har de här känslorna när de träffar en trevlig person med fin utstrålning. det där kan jag fundera på ibland - hur många av dem man faktiskt haft ett intresse tillbaka alternativt skulle kunnat fått det om man visat sitt intresse..
    Om man väljer ett annat ord än romans så agerar jag på det när det händer.

Tre gånger i veckan i förra inlägget lät lite tvetydigt. Menar alltså inte att det skulle hänga ihop med sex, typ. Skäms Det är en mental kontakt som uppstår. Fan, det blir bara virrigare. Tyst
    Let me corrupt you
  • Anonym

Det här var intressant! Fortsätt gärna dela med er..

• Anonym (...)

Åh, typ en gång i veckan! Jag kan få extremt starka känslor för en person på bara några timmar. Det brukar gå över efter någon månad, men det är inte alltid som jag lyckas påminna mig själv om det när jag väl är i smeten Det kan vara ganska roligt, men även ganska jobbigt. Just eftersom jag vet att jag väldigt lätt blir förälskad har jag svårt för att riktigt "tro på kärleken" - jag vet ju aldrig om det är att jag är kär på riktigt eller om det är en av mina mååånga crushes!
    Sen brukar jag ofta lyckas få personen att bli intresserad av mig, och sen känner jag mig jättehemsk när jag inser att det bara var "en sån" och måste avstyra det hela. Rynkar på näsan
    Jag har varit kär på riktigt två gånger, inbillningskär över hundra gånger, haha!

• Anonym

Hahaha! jag känner igen mig SÅ mycket i det här från hur jag var ungefär fram tills jag var 20. Sen typ tvärdog det Är som att det krävs mycket mer nu. Både skönt och tråkigt!

Anonym (...) skrev 2011-10-19 02:02:25 följande:
    Åh, typ en gång i veckan! Jag kan få extremt starka känslor för en person på bara några timmar. Det brukar gå över efter någon månad, men det är inte alltid som jag lyckas påminna mig själv om det när jag väl är i smeten Det kan vara ganska roligt, men även ganska jobbigt. Just eftersom jag vet att jag väldigt lätt blir förälskad har jag svårt för att riktigt "tro på kärleken" - jag vet ju aldrig om det är att jag är kär på riktigt eller om det är en av mina mååånga crushes!
    Sen brukar jag ofta lyckas få personen att bli intresserad av mig, och sen känner jag mig jättehemsk när jag inser att det bara var "en sån" och måste avstyra det hela. Rynkar på näsan
    Jag har varit kär på riktigt två gånger, inbillningskär över hundra gånger, haha!
  • Anonym

typ nästan aldrig... Varit kär max 10 gånger i mitt liv, å är 36 år. Riktigt förälskad är ännu ovanligare.. Tyvärr. Vet inte vad det beror på, kanske är, som någon annan skrev, ganska kräsen... måste vara en ganska speciell person, för att jag ska bli intresserad på det viset.

Kan träffa människor annars å gilla dom som människor, men just attraktion är knepigt.. Kan se någon snygg man ganska ofta dock, men från det till att bli ens det minsta kär är jättelångt.

Avundsjuk ibland på människor som verkar kunna bli mer passionerade så till vardags. Är ju en härlig känsla.. Men nä.. bara "händer inte".

• Anonym (hg)

Senaste decenniet har jag varit förälskad i sammanlagt fyra personer, under denna tid var jag gift de första fem åren (nej mannen var ingen av de fyra...)

Just nu vrålförälskad i en person sedan 2,5 år, men hon är upptagen så hon vet inget.

Svar på tråden Hur ofta blir du förälskad?