Varför är min bonus så elak mot mig?
Är absolut ingen expert, men min instinkt säger mig att hon testar dig för att se om du stannar kvar ellr om du, liksom hennes mamma, kommer att flytta ifrån henne. Du är den person i hennes liv just nu som hon känner störst förtroende för och tryghhet till, och hon vill kunna känna sig säker på att du finns där, ävenom hon beter sig dumt.
Tror som ovan att du måste vara tydlig med att inte acceptera dåligt beteende och uppförande, men att samtidigt bekräfta för henne att du inte ger upp utan tycker om henne trots att hon ärdum och elak. Du ska INTE vara extra snäll utan fostra henne och visa att du finns där. Hon får inte tänja hur mkt som helst på dina gränser. Det är inte bra för henne. Hon behöver tydlighet och regler, i det finner hon trygghet. Ta det inte personligt, är svårt ibland, jag vet, utan tänk istället att du är en mycket viktig person i hennes liv. Barn går igenom sådana här faser, det är ett tecken på utveckling och faktiskt så småningom mognad. Bioföräldrar som bor med sina barn på heltid upplever detta under perioder. 6-årsåkldern kallas inte för inte för "lilla tonåren".